På väg

Sommaren 2013 åkte jag tillbaka till London för första gången sedan jag flyttade därifrån. Jag kommer ihåg att jag grät nästan hela vägen dit. Jag fick nästan en ångestattack på flygplatsen.

Jag åkte med John, det var vår första gemensamma resa. Och jag hade längtat i över ett år på att få åka tillbaka till mitt fina, fina London. Väl på Kastrup som jag förövrigt tycker är nästan lika kul att spendera tid på som själva resmålet. Fick jag sådana flashback från när vi sa Hej Då på Gatwicks flygplats. Och jag blev så ledsen, och chockad. Varför tänkte jag bara på det när vi nu ska resa ihop? Jag är ju påväg ”hem” Och vi ska följas åt hela tiden!!

Nej, det var jätte lustigt. Väl framme hade vi det så mysigt och jag njöt så av att vara tillbaka. Sedan dess har vi flugit ihop vid ett antal tillfällen igen, både ihop och jag har flugit med andra. Och även om känslan inte är lika överväldigad som den var då finns den där. Den sorgen och övergivenheten jag kände när JP tog rulltrappan upp mot gaten. Jag vet att det låter fjuttigt, men det är nog det värsta jag varit med om.

Nu ska vi ut och resa igen! 18 Mars åker vi till Prag, det var min julklapp från JP. Han har varit där en del i jobbet och trivs så bra där, och vi har pratat länge om att åka dit på en weekend. Så jag blev verkligen glad över min julklapp. Helgen efter är det påsk och då åker vi till London! Påskdagarna är ju så lägligt att man är ledig fredag, lördag, söndag, måndag. Så det blir en fin liten weekend till! Lite kaka på kaka kanske, men när mitt vik är slut så börjar förmodligen sommarviket direkt, så det blir förmodligen ingen längre ledighet förens till hösten. Och jag har ingen möjlighet att ta ledigt framöver då en del utbildningar tar plats under våren. 

Påsken firar vi heller inte något speciellt så varför inte passa på då? Vi har ju ett passionsspel med kören under påsken, Kan inte komma ihåg om det är långfredagen eller skärtorsdagen vi brukar göra det, men vi gör ju det varje år med samma sånger. Så att jag missar ett år gör mig inte så mycket. Det är finare att få vara med John!

Jag sitter och hetsgooglar saker att hitta på. En borde ju veta det vid det här laget. Man har ju gjort de större grejerna. Harry Potter museet lockar ju något enormt, men har lovat att spara det till mamma och ev piff och puff kan följa med, Något roligare att gå där med dem som är lite intresserade. JP här tyvärr inget HP fan….

Men kanske det är dags för en musikal? Vart är de hetaste vintage stråken osv. Gräva djupare på allt det där ytliga jag redan gjort.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: