Fix och Trix

Oj oj oj, som jag har fixat och trixat. Jag har det som ursäkt för att det var ett tag sedan jag bloggade och hoppas ni förlåter mig med er barmhärtighet!
självklart gör ni det!
1 Sak som jag har snöat in på är naglar! Mina egna. Packade upp mina nagellack för någon vecka sedan och köpte en dekorations pensel ( heter det så?) och har gjort olika saker, tror jag visade Sverige flaggorna? 
 
I början av veckan gjorde jag lila naglar, med en ljusrosa tip och en rosa glittrig rand som en gräns mellan dem.
Kan väl säga som så att en del blev bättre än andra.
Men igår kom det stora genombrottet!
okej mina fingrar ser lagom torra ut, men så jäkla snyggt och enkelt!
Självklart ska jag dela med mig av min visdom till er!!
Du behöver följande:
1: Nagellack i ljus färg, 
2: Toplack
3: Tidningar
4: Vodka eller annan sprit, smirnoff etc.
 
Såhär gör du!
1: Måla naglarna i valfri färg låt torka.
2: Måla över med toplack och låt det torka noga!
3: Klipp ut tidnings pappers bitar lagom stora att täcka en nagel.
4: Doppa hela naglen i spriten.
5: Lägg sedan tidningsbiten över naglen och tryck över naglen.
'
6: Låt inte pappret sitta på för länge, bara några sekunder
och dra sedan bort det försiktigt.
7: Låt det torka riktigt.
8: Avsluta sedan med toplack.
9: Voila! Coolaste naglarna!
 
Det gick fort att göra och jag är riktigt nöjd med resultatet!
och man kan givetvis förbättra det. Någon dag ska jag försöka skriva en rad spegelvänt och skriva ut det från datorn och se om det funkar! Så får man en snygg text på naglen om man nu gillar det!
 
Nästa fix grej jag donat med är så bra att jag knappt själv kan förstå min awesomenes. Waka Waka!
Jag har fått dille på gamla tallrikar, med fina mönster. Hittade flera stycken på Kläddilin när jag var där i veckan. Sen gick jag in på kakfateriet.se och klickade hem ett sett med delar och en borr-
och voiala!!
Jag fullkomligt älskar det, så i helgen ska jag försöka åka ner till Pingstkyrkans secondhand och fynda lite fler fina tallrikar, kanske någon kopp occkså. Man kan använda sådana också! Inte säker på om jag gillar det ännu dock.
Självklar ska jag nu visa hur man gör dessa magnefika föremål!
Du behöver det som syns på bilden ovanför och en skruvdragare.
Rengör först tallrikarna noga. när fatet är klar ska man endast torka av det med en trasa.
Tejpa sedan över mitten och rita ett märke där du ska borra. Tejpen är också till för att tallrikarna inte ska spricka så lätt. 
Jag la tejprullen under tallriken när jag borrade för att inte riskera att borra i bordet, 
Det tog inte alls lång tid att borra igenom tallrikarna, men borren blir väldigt varm, och det är bra om man blötar ner den lite innan användningen, för att denn ska slitas mindre... Dock tycker jag själv att min borr ser jävligt sliten ut.
När det sedan är hål i alla tallrikar monterar man ihop alla delarna och sedan har man en fin fint kakfat!
En annan grej jag köpte på Kläddilin var dessa fantastico underbara böckerna!
As gillar dem! de ligger nu i min expedit hylla från Ikea, i ett av facken, bredvid den gamla telefonen, som jag förresten hittade i nyare format på Media market häromdagen.
Jag älskar den! och vill ha den! NU!
Kostar ca 1000 kr 900..något. Så nu behöver ni inte fundera över vad ni ska ge mig i födelsedags present! :)
Vill ha den svarta, eller den vita. Orange är inte min färg I think.
Anyway!
Idag är det ett år sedan jag flyttade till London. också ett år då jag fick ett fin fint sms från min nuvarande sambooo, vilket fick mig att le så in i gatan på sista fotot mamma tog på mig!
Har lite blandade känslor, men jag ångra inget och jag tycker minsan jag klarar mig rätt bra nu för tiden också! :)
 
Nu ska jag dressa upp mig inför en najs lunch hoppas jag! 
 
*TjingTjing*
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Mormor

Kakfatet var jättefint! Kan man ana en träning inför en present om en månad? Klappa katten och pussa hussen! MM

2012-06-29 12:04:00
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: