Harry Potter and the half blood prince

Jag har nu precis kommit hem från premiären av Harry Potter and the half blood prince.
  Den var SÅ bra!
Detta är första filmen som dom verkligen fått med humorn som är med i böckerna!   Vissa av filmerna har blivit så dystra, Men för oss som läst böckerna så vet vi attdet är en sådan härlig humor i böckerna!

Något minus var att Ginnys och Harrys relation inte uppmärksammades så mycket, det var i princip bara en kyss, inte mer.

Ron och Lavender's var betydligt större. Men den är ju rätt stor i boken också.
Också att Dumbeldores begravning inte var med. Så man fick se hur storartad han faktiskt var. Men givetvis fälde man några tårar när nästan hela Hogwarts höjde sina stavar och skingrade mörkretsmärke för att hedra Dumbeldore.

Givetvis hade dom ändrat lite från boken.
Och lagt till saker. Som när kråkboet bran. MEN vad hände sedan? borde dom inte pratat om vad som hände? man såg bara Mollys förkossande blick. Hur ska dom forsätta med det i sista delen? och jag tyckte filmen var perekt och hade varit utan eldsvådan i kråkboet!

Ett annat stort plus var ju Fred och George  DOM är ju bara sååååå underbara! <3<3

Nej skette filmen var ett stort plus. gjorde mig inte besviken alls. nu väntar jag med spänning på de kommande två delarna.

Gör du det med??

*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: