Blonds have more fun

Igår påbörjades projekt sommarhår.

Jag har Alltid tyckt att det är så snyggt med blont kort hår, se så fräscht ut. Och jag som gärna klär mig i blått ser en lyckad kombo där! Dock har jag aldrig vågat bli riktigt ljus eftersom jag trivts så bra i det mörka och känt att det passar mig bäst. Men igår visade jag lite bilder för min frisör och vi påbörjade vägen mot blondin, eller blondin och blondin. Ljus hårig i alla fall. The way God intended, typ.

Håret fick en ljusare färg och vid nästa bokning om 8 veckor ska det bli ännu ljusare, för att slippa ränder och missfärgningar( aka gult hår) tar vi det i två etapper. Känner mig så himla trygg där i stolen när det förklarar att det kommer ta tid för att få det bra. De kunde ju lätt ha gått efter mina önskemål och gjort mig randig i huet igår.  Visst är det drygt å behöva vänta, men jag tror det blir bäst i slutändan!

Mitt hår ska också få bli något längre, och det känns också som ett bra val. Behålla den korta nacken men låta håret växa längre överifrån, och på sidorna. Så nu befinner sig med andra ord mitt huvud i ett mellan läge, hur ironiskt med tanke på mitt inlägg igår? Men som jag skrev, ibland är lagom bäst.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: