Rutiner

Jag har nog egentligen aldrig sett mig som en rutin människa, jag har tyckt att jag är rätt så spontan, och flexibel. Nu behöver ju det ena inte utesluta det andra på något vis. Men, Gud jag är en rutin människa. Så mycket bättre jag mår när jag vet vad som ska ske och göras. Sen är jag verkligen inte främmande för att slänga in något oväntat, verkligen inte. Men har gärna min bas att utgå ifrån. 

Jp säger att han absolut inte är en rutin människa, han är spontan och gör lite vad han vill när han vill. När han säger detta brukar jag antingen höja på ögonbrynet, ge honom fingret eller en box på armen. Bros helt och hållet på vilket humör jag är på. John är nog den mest ospontana människan jag känner. Han vill inte hålla med om det. När jag lägger fram bevisen tvekar han något men står kvar på sin sida, mest för att retas. Efter mer än 4 år ihop vet han att jag har rätt…

Idag är det fredag och jag har en härlig fredags feeling där nere i magroten. Den var det ett tag sedan man kände. Förra fredagen jag jobbade kändes det inte så mycket. Men jag tror det beror på att vi skulle åka till fjällen dagen efter. Det var mer semester feeling då. Idag är det då fredag och vid 4 tar jag helg! Så fint. Ser fram emot en kall Cider med is i mina fina glas när jag väl landat i soffan senare. Jag är också sugen på att se På spåret. Är jag vuxen nu eller?? 

Jag har lite böcker på mitt skrivbord om Elektrokardiologi, att läsa när jag får tid över. Det är svåra böcker och jag känner att informationen har vårt att fastna. Där emot är det bilder på EKG och lite övningar som är lättare att göra. Så där kan jag kolla oh jämföra med de EKG jag själv tar. På torsdagar har vi utbildning mellan 15-16. Det kan vara att man går djupare in på någon undersökning vi utför här, eller någon som undervisar utifrån. Igår var det en av våra läkare som skulle prata om arbetsprov, eller arbets EKG. Det är när man mäter EKG medans patienten cyklar, handcyklar eller går på ett löpband. Jag blev erbjuden att följa med och lyssna om jag hade tid. Gårdagen var väldigt lugn så jag följde glatt med min chef upp. På vägen berättar hon om läkaren. Läkaren som heter Olle. Det är för honom jag visar mina EKG. Han ger lite kommentarer varje gång, saker jag kan tänka på, pekar och visar, frågar hur patienten mår osv. Jag gillade honom från första början. Det visar sig att han inte bara är läkare, överläkare. Han är professor. Han är bland de bästa i Sverige på att tolka EKG. Han är känd internationellt för detta OCH är medlem i American Heart Associations expertpanel för EKG tolkning och EKG- kriterier. Han har skrivet en rad med böcker som används vid undervisning av EKG taging/tolkning. När jag kollar på mina böcker ser jag att han skrivit dem. Jag känner mig så star strucked. Och så priviligierad. Jag får jobba med honom. Jag får också veta att han gått i pension egentligen, han är inhyrd nu och är här några veckor då och då för att hjälpa till. Jag tänker ta all hjälp jag kan få!

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: