Fredag!

Växjö bjöd på sin finaste himmel i morse, jag skymtade den från tåget redan i Gemla. Men väl i Växjö strålade den verkligen! Magisk.

Idag kommer JP hem, han ska ju möta mig på stan idag. Och så ska vi gå på bio. Vi ska se The Danish girl, där svenska Alicia Vikander är med. Filmen är nominerad till en rad Oscars. Jag känner mig nästan lite pirrig inför vårt möte. Vilket känns mysigt, mysigt att äntligen få kramas igen, och mysigt att man efter så många år faktiskt kan framkalla det där pirret ändå!

Igår var det kör, vi sjöng igenom lite sånger inför konserten på alla hjärtan dag, och lite inför Pingst. Vi sjöng Panis Angelicus så fönsterna skallrade. Idag på tåget lyssnade jag på inspelningen, oj så bra det låter! Inte illa pinkat för att sjunga på latin va.

Efter det vart det hockey-taco hos Björnsson. Nästan hela ligan på plats. Två döttrar, tre barnbarn och en svärson. En del av oss glades väldigt åt HVs vinst mot Frölunda, och skålade lite. En del skålande inte.

Idag är det fredag hela dagen, fredag innebär fredagsfika, vilket i sin tur innebär att jag inte behöver ha mackor med mig till frukost! Win win. När jag precis skulle stoppa första mackan i munnen ringer min telefon. Kul, jävligt kul. 3 patienter på hela morgonen så ringer de med ett akut. Mitt i frukosten. Så jag slängde ett låååångt öga på min brieost, och fick sedan lägga benen på ryggen.

Väl tillbaka slängde jag i mig resten för att inte hinna bli avbruten igen! Det blev jag såklart inte…

Fredagar är alltid väldigt lugna. Och ja, mer spännande än det där akuta EKG blir det inte. Klockan är två och jag har tagit TVÅ EKG på min avdelning och 4 på andra avdelningar…

 

Men snart är det slut, och jag får möta JP! Scoore!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Nu är klockan halv åtta, rapport på tv och ni sitter och äter dålig köpemat eller ser på bia. Ha de gott och trevlig helg!

2016-02-05 19:34:00
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: