Min lista #100målattnå

En lista med mål.
Mina 100 st mål ,
 
Drömmar önskningar, mål.
lätta, svåra och kanske till och med nästan ouppnåeliga.
 
Men det kan som tur är, bara framtiden få utvisa.
 
1. Få en fast anställning, med något jag gillar.
 
2. Bli bättre på ekonomi, framför allt då min ekonomi.
 
3. Få ha ett härligt sen-sommar bröllop med min John våra vänner och familj.
 
4. Få iordning längan så vi kan ha bröllopet där!
 
5. Bli friad till, känns ju lite viktigt om punkt 3 och 4 ska få uppfyllas.
 
6. Ha min första betalda semester.
 
7. Läsa mer  nya böcker. Läser nästan alltid på tåget, men jag är en sucker för gamla godingar. just nu läser jag Da vinci koden på svenska, omgång 11 hundra typ...
 
8. Få bli mamma, vara gravid.
 
9. Lära John att njuta av lugnet i soffan en regnig dag med en bra serie och chips.
 
10. Få flera barn, 3 känns lagom, John vill ha 5. mamma säger jämnt är bra så blir väl 4!
 
11. Renovera vårt kök, precis så som vi vill ha det.
 
12. Inleda någon av mina födelsedagar ( 16 augusti) med att skjuta min första bock.
 
13. Inte grubbla för mycket.
 
14 Få se mer av världen, fler resor.
 
15 Åka till London en gång om året. Det gör mig så himla gott, gärna försöka varva det med John, mamma, kompisar eller själv.
 
16. Uppfostra mina barn till självständiga individer, snälla och starka.
 
17. Få utveckla Naililicious
 
18. besöka OPIs högkvarter i USA
 
19. besöka OPIs högkvarter i Sverige
 
20 Besöka mina släktingar i USA
 
21. Besöka Harry Potter World i London..
 
22. ... och USA!
 
23. Se mer Disney filmer
 
24. Föra vidare kärleken till Disney, Astrid Lindgren och Harry Potter till mina barn
 
25. Köpa Astrid Lindgrens kappsäck med alla hennes filmer, som jag, och mina barn sedan kan titta på tillsammans.
 
26. Åka till Disney land Paris igen
 
27. Att få vara Johns stötte pelare genom livet, och göra det bra.
 
28. Sluta jämföra så mycket.
 
29. Hitta en träningsform som jag tycker är kul
 
30. Åka på skidsemester varje år med min familj.
 
31. fortsätta överträffa mig själv med årets bästa julgran!
 
32. Få se Manchester United på Old Trafford
 
33. Ta bra hand om mig själv.
 
34. Besöka jordens alla världsdelar
 
35. Lära mig tycka om öl
 
36. Se HV 71 vinna SHL
 
37. Äta Pizza och pasta i Italien
 
38. Lära mig italienska
 
39. lära mig spanska
 
40. Lära mig äta mer mat
 
41. Bli lika cool mormor som min egna är.
 
42. Ha möjlighet att jobba typ 50 % när jag har barn hemma.
 
43. Ha fler tjejmiddagar
 
44. Få vara mamma ledig med Anna, mycket viktigt punkt!!!
 
45. Lära mig mer om hur kroppen fungerar
 
46. Fortsätta sminka mig så lite som möjligt, eftersom jag har fin hy utan!
 
47. Dela fler mysiga stunder med John i bilen när det regnar, det spö regnar ALLTID när vi ska köra någon längre sträcka!!
 
48. Bli bra på att lösa korsord! öva öva öva
 
49. Ha fler spontan kvällar som denna april kväll!
 
50. Fortsätta vara duktig på att göra saker jag tycker är roligt.
 
51. Få Esterella att producera sina Souer Cream 50 % less fat chips igen. Godaste jävla chipsen som NÅGONSIN exciterat!
 
52. Sjunga mer
 
53. Springa 1 mil
 
54. Besöka Versailles.
 
55. Besöka Bath
 
56. Ha möjligheten att prata mer engelska
 
57. Öva upp mitt tålamod
 
58. Skratta mycket och ofta!
 
59. Se Milton bli en riktigt duktig jägare!
 
60. Skaffa en lillasyster till Milton
 
61. Springa Color run igen
 
62. Jaga Hjort i Skottland med John!

63. Fortsätta fira midsommar i Norje med våra vänner, och att det blir en tradition för våra barn!
 
64. Få ta en fika med : Queen Elizabeth
 
65.  ..Helene Sjöholm
 
66. .. Björn Skifs
 
67. .. kronprinsessan Viktoria och Prinsessan Madeleine
 
68. Vara med Isabella Löwengrip en hel dag
 
69. Få bära en riktig prinsessklänning
 
70. Få se Kristina från Duvemåla med original ensemblen, vilken dröm alltså!
 
71. Aldrig sluta vara en hopplös romantiker
 
72. Få gå långa promenader i skogen med John, Milton och en barnvagn, helst en blå Stokke Trailz.
 
73. Lära mig laga mat ordentligt.
 
74. Fortsätta vara duktig på att uppnå mina mål.
 
75. Få möjligheten att lära så länge jag lever.
 
76. Ha en bra fungerande vardag, det är ju den man lever i mest.
 
77. Att ha ett tryggt och fint hem där våra barn och andra alltid ska känna sig välkomna.
 
78. Lägga tid på människor som gör mig glad, och som ger mig glädje tillbaka.
 
79. Få se Harry Potter pjäsen The Cursed Child på plats i London
 
80. Se mer av vårt avlånga fina land.
 
81. Äga en volvo v70.
 
82. Ohh Eller en blå Range Rover
 
83. Bli fadder eller på något sätt regelbundet skänka pengar till tex UNICEF
 
84. Ha bättre koll på vad som händer i världen.
 
85. Ha ro att sakta ned och njuta av stunden.
 
86. Fortsätta vara driven och vilja få saker gjorda bums! haha
 
87. Bo utomlands lite igen.
 
88. Se Eurovision live.
 
89. Lära mig mer om vår skog, förstå varför saker ska göras osv.
 
90. När mina barn är lite större kunna föreslå en vanlig regnig tisdag " Kom så kryper vi upp i soffan med popcorn och cola och kollar på en film" precis som min mamma gjorde ibland. Det var det mysigaste jag visste, och så busigt, godis mitt i veckan!!
 
91. Få åka på OPI event
 
92. Sjunga / köra med / till Helene Sjöholm
 
93. Vara noga med att fotografera och dokumentera allt! Så roligt att ha sedan!
 
94. Få platsbyggda bokhyllor i hela biblioteket och ha dem fyllda med böcker!
 
95. Få bli faster.
 
96. köpa en egen Mullberry bäska
 
97 Se The real grupe live
 
98 Lära mig ta emot komplimanger, inte svara med" tack, men du.." osv
 
99. Leva ett långt och friskt liv.
 
100. Få känna när jag ligger på min dödsbädd att jag är tillfreds, och nöjd över mitt liv. omgiven av de jag älskar
 
 
Oj då, jag fick visst ihop en lista, även om det tog ett tag.
 
Ska bli fint när jag om några år kolla igenom arkiven och förhoppningsvis då kan kryssa av ett par  nr på listan!
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Mormor

Cool mormor, jo jag tackar jag! Du behöver ju bara vara hälften så ilsken. Då får du jobba!!!

2016-08-04 18:37:35
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: