John 25!

Förra helgen fyllde mitt hjärta 25. Inte illa pinkat då jag själv bara är 21 so far ;)
 
Det hela började med att vi tjugo över 12 väcktes av fyra hagelskott utanför sovrumsfönstret. John vinglade fram till fönstret tackade de skönsjungande typerna och var på väg att stänga fönstret när de vrålade att de skulle slå in dörren om vi inte öppnade!
Rädda om dörren som vi är trillade vi ner för trappan och släppte in far, två systrar, två fastrar med deras män. Samt 4 kusiner, en flickvän, en pojkvän och två norrlänningar!
 
De sjöng sedan en låt om hur det är att sitta på pass av Thore Skogman.
 
När de e älgtid ja då e man glad och förnöjd
Att stå på passet i skogen de e ju en fröjd
Man bara väntar och väntar fast tiden blir lång
Ska aldrig älgarna komma nån gång
 
Man står och drömmer om att man en älgstek ska få
Man bara laddar och sedan så brassar man på
PANG
Man skjuter tuvor
Man skjuter stenar
Man skjuter trän
Å skjuter grenar
Man skjuter allting som rör sig de smäller i ett.
 

Låten fortsätter i en och en halv sida till men jag tänker att ni kanske inte är så intresserade av låten just nu!
JPs standard är att olja in munnen samt en radie på 2 cm runt munnen med idominsalva innan han går och lägger sig. Den hade inte riktigt lagt sig ännu... hihi
Jag står i bakgrunden och ser allmänt trött ut! JP fick ett isterband som vi sedan mumsade på allihopa.
Cleas reda att köra halsen av champagnen och tre flickor som var rädda att få korken i ögat.
Sötnosar!
 
Sedan fick vi gå och lägga oss igen. Och på morgonen vaknade Jp till skönsång från mig och Harry.
Av mig fick han en stekhäll och av Harry en tass i bröstet på mäns vis!
 
Sedan följde bak för mig i form av hallongrottor och Jp satt på pass fram tills de närmsta sörjande kom för att fira vårt Guld!
Jag och min bästa vän. Mitt hjärta.
Vi bjöd på kaffe och fika. Mormor lyssnade till Johns önskemål och gjorde drömrulltårta och så knåpade hon ihop en tårta inspirerad av Almondys daimtårta som är en favorit!
 
Sedan begav sig gästerna hemmåt och jag och JP la oss i soffan och slappade lite. För att sedan göra oss i ordning för en middag på Brasseriet.
Men tjiii fick han, när jag tog fel på vägen och körde höger istället för vänster!
Till andra änden av Bråthult där en överraskningsfest väntade!
Vänner, kusiner, systrar och fastrar i en salig röra. Och alla var där för John!
Jag gladde mig mest åt att han inte listat ut något!! Yay me!
 
 
två kusiner i köket
 
Dempa på G
Två glada killar!
Markus och Maggan.
mackan och emil.
Kul i köket igen! :)
Enda selfien ( bild man tar själv mm) som jag kunde hitta på min och Maggans kameror! En bra sådan dock! ;)
Fina tjejer i soff hörnan!
 
Något senare kom två gäster från ett annat 25 års kalas. AKA bästa vännen med lillasyster!
 
Två 25 åringar!
 
Även om vägen hem inte var lång när festen tagit slut var den riktigt underållande.
Dagen efter tog vi det bara lungt, och det var skönt!
 
John har invigt de flesta presenterna. Och köttkvarnen har malt ett vildsvin!
 
Viktigast av allt var givetvis att John var nöjd och det tror jag banne mig han var!
Tack till alla som hjälpt till och till alla er som kom och gjorde kvällen minnesvärd!
 
Kommentarer
Postat av: Therese

Wow!! Så firar man en födelsedag! Fina bilder! Härligt med överraskningar... ;-)

2014-02-03 20:49:59
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: