Sjukdom

Jag väljer att kalla mitt lilla tillstånd en sjukdom. För en sjukdom blir man frisk ifrån. Eller så dör man av den. Men det är inte på den vägen jag tänker gå. Jag strävar efter att bli frisk och lägga skiten bakom mig. Men som med alla sjukdomar finns ju minnet kvar där.

Sjukdomar är skit!

Idag har jag sökt 5 jobb. Egentligen är jag hyfsat övertygad om att jag inte kommer få något av dem. 
Liksom hoppat håller sig inte uppe av sig själv och efter att ha fått höra raka motsatsen men ändå negativt från min senaste intervju har nog hjärtat gett upp lite. Även om hjärnan fortfarande ibland kan få för sig att nu, nu går det! 

Människor i min omgivning frågar alltid om jag söker några jobb, lägger huvudet på sned. En del vet hur jag lider. En del tror de vet. Det är dem jag vet INTE vet som gör mig pissed. De som aldrig varit utan ett jobb, de som aldrig har fått snåla med allt för att få det gå ihop.

JP och jag har haft det tuffare rent ekonomiskt. När det var som tuffast jobbade jag halvtid och han studerade, och valde att under en termin inte ta något studielån. vi levde då på 10 laxar i månaden. Även om det var tufft var det annorlunda för vi båda var iväg. Timmarna jag spenderade i soffan var inte lika tuffa för jag jobbade varje dag och kunde slappna av på ett skönt sätt när jag kom hem.

Nu sitter jag i denna soffan från morgon till kväll. Det suger.

Jag har kollat lite utbildningar, eller kurser snarare. Ledarskap och engelska. Gillar ju att styra folk, hehe.moch engelska,åååh engelska. Llllllove it!

Nu hinner jag inte böla mer här, det är final vecka i paradise hotel nu och klockan är 10!
Känner hur min hjärnfunktion sjunker om möjligt ännu mer när jag ser det programmet....!! Dock är de jag hejade på ute, så nu lan jag mest skratta åt det....!



Kommentarer
Postat av: Therese

Jag förstår att det känns tungt, men plötsligt händer det... Kämpa på, käraste du! Kramar MoT

2014-02-04 21:06:05
Postat av: Mormor

Leta lite på olika skolor och lärosäten och se vad det finns för utbud. Skolan behöver inte ligga varken i Älmhult eller Växjö. Se vad som finns i Hässleholm. Tåget går ju hela tiden. Du är ju både praktisk och teknisk, så där kan du få napp kanske. Snart helg! MM

2014-02-06 22:51:54
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: