Mjällby

Go lördag!
 
jag vaknade på bästa sättet idag! 
Jag vaknade av en trimmer, och det ljudet var rätt ok att vakna till. Det påminde mig om hemma.
hemma vaknade man allt som oftast antingen av pip och gnäll som tittade på tv högljutt, eller av Peter som höll på med någon maskin, eller provstartade en maskin femtioelva gånger..... Även om jag just i den stunde inte var så happy av att vakna till det var det ändå en trygghet. Att vakna upp hemma hemma och här hemma när det är helt tyst är lite obehagligt. Här har man lite vant sig, men hemma hemma satte man genast lillhjärtat i halsen och undrade vem som hade dött.
 
lite finurligt att man såhär i efterhand ska uppskatta något som en gång i tiden fick en att springa ut i nattasärken och kasta grus!
 
men lördag it is och solen visar sig från sin bästa sida, vilket är fint!
ni ska få lite NOTD bilder senare då mina naglar idag avspeglar mitt hjärtas val.
 
i eftermiddag eller ja.. Snart kommer det en svart kombi och hämtar upp mig och Joppe, tillsammans drar vi till hällevik för att kolla in allsvenska mötet mellan Mjällby och öster. Spännande match. Jag tycker det sk bli kul att få komma till ett ställe som jag spenderat  hundratals dagar vid. Precis intill strandvallen ligger Hälleviksbadet, oh My gaaaad vad vi har spenderat timmar där, Virran jag och pappa.
 
Matchen är en knepig historia, Öster är ju liksom för joppe som Mjällby är för mig! Så det gör mig väl kanske inget som öster skulle plocka poäng, men jag vill nog mest få jubla för Maif'arna!
 
Jag gick en omgång med H&M s Lemon tree. Och efter tre lager är det inte riktigt jämnt och det lyser fortfarande igenom lite... Men lacket kommer förmodligen endast sitta på tills i morgon sååå... Jag väljer att ta den smällen och gå vidare!
 
Igår hade jag och joppe datenight!
 
efter mitt jobbelijobb drog vi i saaben mot Växjö, Andrew gjorde oss sällskap hem då hon liksom jag suttit över 20 minuter med en kund som... EH... Helt enkelt hade lite dålig koll på läget. Tåget gick utan henne så tacksamt hoppade hon in i baksätet och förgyllde vår väg!
 
I Växjö fick Jula sig ett besök och john fnittrade som en liten flicka när han hittade en trimmer OCH en lövblås för 999 kr!!!!!! Köpet var ett faktum. 
Efter denna lyckade affär tog vi oss ett bord på stars and stripes och åt. Det smakade dö fint i kistan!
 
vi körde en fin viltrunda hem och fick se både harar, rådjur och en älg. Tyvärr....TYVÄRR sabbade saaben säkerligen fler chanser till djur med sitt envisa tjutande då en bromsskiva har gjort sitt för typ ett halvår sedan. Ljudet fick nästan både mig och joppe att vilja rulla ur bilen och "glömma" den på en åker.... 
Seriöst, en kniv i örat hade varit skönare än detta ljud... Fruktansvärt!
 
nu ska den ny tvättade tvätten få se solen lite!
 
trevlig lördag på er!
 
 
 
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: