Moose

Nej, detta inlägget ska icke handla om kakor eller bakande För er som kan er engelska  vet att moose är ÄÄÄLG in english.
Och som en del av er säkert vet var det jaktstart i måndags.
Lill hjärtat mitt var med och stod redo med bössan i handen. Första Jakten då han också får skjuta!
Ja så varför slösa med tid? Efter middag någon gång får jag ett sms som berättar för mig att han fällt sin första älg!! Och timmen innan dess hade hans fader skötit en han också!
Verkligen pang på rödbetan!
Som det lilla barn han sedan är somnade han sedan utmattad efter dagens händelse klockan 7 i soffan.
Och igår sköt en annan i jaktlaget sedan ytterligare en älg! 
Skyttarna Petersson!!
Vickan som var med för att kolla på morfars och morbrors älgar i måndags blev genast invigd av GB med lite fresh Älg blod i pannan.
 
Hörrni, idag var jag med om en sådan där film händelse.
Ni vet när saker som bara händer i film sker. Eller bara och bara, men det känns så i alla fall!
Jag satt i soffan och skickade efter bilder och kollade på Sex And The City 1 när jag ser Johnte svänga in på uppfarten.
I filmen är vi komna till nyårsafton och finaste auld lang syne spelas.
Jag och John får ögon kontakt och jag tänker på hur fin han är och vilken tur jag har, och hur bra vi faktiskt har det han och jag,vi bägge. lite tårar i ögonen, och sedan vinkar vi på varandrar.
Så bryts allt detta otroligt romantiska av att jag ser hur han inte kommer ut ur bilen,dörrens öppnas inte.
Tillslut lyfter han armen och drar upp låset, som han lyckats trycka ner.....
He really is one of a kind!
 
 
Färgade håret igår. och magen blidde lite hård när jag såg hur röd färgen var! Det har jag icke varit med om innan!
men så bra det blev! Liten ljus fläck mitt på huvudet nästan, men inget som syns mycket!
Heja mig så bra jag är!
 
Ikäll har jag också tagit in en del ris. Ett ris, två ris, flera ris ni vet. En hel del tid, Kocken kombinerade en numero 3 till mig och John. och det smackade GoTT! 
Jag har också fått mottaga de glädjande nyheterna är det tydligen är rätt likvärdigt att dricka cola och juice! Förstår ni! Kan jag kasta bravos Apelsin juice och dricka cola till frullen, UTAn att ha dåligt samvete för mina stackars tänder! Heja utvecklingen!!
Eller??
 
Peace out
Eller pissa ute,
eller vad ni vill
 
 
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: