Sköna MAJ!

I'm BLACK!
sorry menar back såklart.....

I följande inlägg lovar jag bjuda på bilder, fina ord och en del svordomar, givetvis ett och annan utropstecken också!! (!!)

Ett tag sedan jag satte mig ned har framför lilla burken. Tiden räcker inte till. Och även om jag oftast sett att dygnet hade fler timmar så jag fick längre sovtid, har det börjat luta åt mer vaken tid.
Denna veckan har jag fan inte sovit hälften av så mycket som jag behöver ( ca 12 timmar per natt, spädbarn ni vet...)

Jobbar sex dagar denna veckan, har haft kör tre kvällar och har packat upp i måndags.
Där kan jag ju passa på att smyga in första nyheten. Jag har flyttat, befinner mig nu på ännu mindre ort. Orten heter Bråthult och jag trivs redan bra!
Givetvis flyttade jag inte bara hit sådär, letade efter lite konstigt namn på kartan och tänkte, där. DÄR! ska jag fan bo. Nää, även om det också hade varit hääääffstift så gick det inte till så. I huset som är Gult med Vita knutar bor sedan innan John.
Ni kanske har märkt att jag skrivit om honom innan, ibland under namnet PW/ Pee-Wee. Ibland har jag också låtit bli att skriva namn, som under London tiden. Då jag mest skrev i kluriga ( JÄTTE!!) gåtor, för att verka mystisk.

Men honom är det. La ögonen första gången den 23 Juni och kort därefter jublade jag precis som gubbarna i Ferdinan Honom ska jag ha!

Och nu är jag ju då här!

Och jag har tänkt lite då och då, hur coolt livet är. Tanken har ALDRIG slagit mig att jag kanske skulle bo i småland, Blekinge har ju funderingarna gått till. Men aldrig, aldrig småland.
Men som sagt, jag trivs och väntar ni någon dag till så är ni 9 st speciellt utvalda som får ett flyttkort hem i brevlådan. Jag hoppas på mer brev än kommentarer här, men det ska väl inte vara så svårt att slå.......

Jag gillar att skriva punkter, varje gång jag gör det sådär efter att jag skrivit något ironiskt ( vilket jag ofta gör!) gör jag ett litet pipande ljud som min moster gör, spärrar upp ögonen och skakar lite lätt på huvudet, samtidigt som jag trycker in massor med punkter! Jätte roligt tycker jag!


Ny ort innebar givetvis ny kör, men det har jag nog skvallrat om innan. Vi hade genrep i Tisdags och i går ( onsdag) hade vi då konsert tillsammans med Janne Schaffer, Marika Willstedt och Johan Boding
Janne hade tungan rätt i mun ( nooot) och det var en helfestlig kväll. 435 pers tog sig för å lyssna på vår sång, det var najs och ni bör ångra att ni inte kom!
Kan tillägga att i de 435 ingår inte vi 50 i kören!!

Kön var välbärgad utanför kyrkan!

Givetvis kom några av mina fänz från Skåne för att lyssna, Mor, MM MF och Therese! Blommor fick jag också efteråt, så de måste tyckt jag varit bra. Eller bra för att jag slutade sjunga tillslut ;) Who knows?


När jag sedan kom hem blev allt lite jobbigt, trött som ett AS vr jag halv tio och halva veckan hade bara gått. Hungrig var jag, då jag inte hunnit äta sedan middagen och så kände/ känner jag att jag inte hinner med någonting, speciellt denna veckan. Så när jag ligger i sängen snyftar lite och tycker synd om mig själv. förklara läget för J så hummar han lite innan han säger :
- ja.. det e bara å kämpa på. Du har 40 år kvar, sen får du vara ledig!

(....................................................................................................................!)


Såhär blev väggen när tyget kommit upp! Eftersom jag nu har införskaffat en häftpistol, tänker jag nog göra om det.
Före bild på krypin:et i sovrummet
Efter, är inte riktigt klar än, alla smycken ligger fortfarande i en låda någon stans.. tex.
Andra sidan ( e ni klara?!)
På jobbet idag hade vi provsmakning på fikan. Mycket uppskattat av mig! Citrongrejen till vänster var så jävulskt god! Riktigt syrlig, 10/10 sockerbitar. Kompisen i choklad till höger var också god, choklade smakade dyr, ungefär som en kladdig kladdkaka fyllig och god. Men en liten bit räckte!
Min ena chef sa under fikan, jag trodde innan att du var en sådan nyttig person, en hälsomänniska. Jag är inte riktigt säker på vem som skrattade mest efter de väl valda orden!

Eftersom en person har blivit sjukskriven så har jag nu hand om disken. ( jaja, jag vet right back at me mamma...) Men det är riktigt roligt faktiskt, dagen går mycket snabbare nu när jag vet precis vad jag ska göra hela tiden. Dock är hackning fortfarande en favorit. Så jag hackar allt!
Min och Johntes nya nyckehållare, I LÖÖÖÖVE it ! Fåglarna sitter alltså med i nyckelknippan. Och blåder man i aset på den så blir den en nödvisselpipa. Ifall man skulle råka illa ut! ;)
Avslutar med en bild på min nyaste bok! Passae på att köpa den engelska verisionen också, kan aldrig få för mycket böcker!!
När jag frågade efter den i butiken, knappade biträdet lite på sin dator innan hon tittade upp och frågade:
Vi har den nya zoombie verisionen om du vill ha den?
..............................(Känner att lite punkter passar in här)..........................................................................................................................................
...................................................................................................


Nu ska jag fixa flyttkort, papper till försäkringskassan och sedan göra en tavla med grejer från London!



*TjingTjing*
Kommentarer
Postat av: Mormor

Jaha, då får man inget flyttkort eftersom jag verkar vara en av dom få som skriver här. Bortvald, usch!

Var har lille John sina gregor? det verkar som om du verkligen flyttat in.

Kände mej lite trygg i alla fall, såg på ett av korten en klädhög på golvet. Igenkänning är en bra känsla!

MM

2012-05-13 22:21:19
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: