Where there's smoke

Ett äkta fän ser direkt att rubriken är ett avsnitt från sex and the city. Men jag måste ändå dra den slutsatsen att inte alla gillar den serien, i detta avsnitt dejtar Carrie en viss politiker. SOM idag dök upp i ett Desperate housewives avsnitt! Eller inte ett, flera. Hör och häpna så spelar han politiker här också!
Och för att vara ännu lite roligare med rök, så har vi grillat idag!

Så HUR klockren var nu inte den rubriken??

Idag kära läsare ska jag dela med mig av fina bilder! Många, men jag ska också försöka smussla in lite text i mellan åt!


korven smakade så gott! Jag och PW rullade skottkärran mot en lite grillplats i närheten alldeles bredvid en å. Och där grillade vi sedan lite korv tillsammans med A-K och M.

Idag tog jag sovmorgon också. Eftersom bilen befann sig på lagning, åkte PW med gudfar:en (?) till jobbet och jag kunde därför sova ett tag. tio i elva vaknar jag, trodde jag. Gris klockan hade inte hängt med i tiden och uret stod egentligen på 10 i 12! Så länge har jag inte sovit på en månad! Och jag ångrar det lite nu i efterhand. Är mycket tröttare faktiskt. Dock har ju dagen gått fort. Så i morgon tänker jag skutta ur sängen vid 7 som vanligt!


Annan viktig information är att jag idag såg att mitt påskris börjar slå ut. Små små gröna blad frodas på pinnarna! Roligt tycker jag, då jag trodde att efter att ha legat på golvet i hallen i 2 dagar skulle ta knäcken på dem.


I
helgen var det ju som bekant väldigt fint väder. Och jag och PW spenderade hela dagen ute i lördags.

Jag satte bland annat upp fjädrar i en av buskarna, riktig höjdare om ni frågar mig!

Jag planterade nästan 30 Penseér. Mörklila, mörkare rosa och denna ljus lila. Blev riktigt fint. Och nu går jag minste en gång om dagen ( likt en gammal kärring) runt med en dänk flaska och sprutar lite vatten på dem alla. Skänker dem ibland några väl valda ord också. " Ey du SPINKIS res på dig!!" eller " åh vad fina ni är, växer och frodas till mammas glädje!"
Lyckades fånga en fin bild med en fjäril som suger musten av mina fina blommor också. Vi har en massa fjärilar här i olika färger! Så många att jag nästan börjar tror att jag sett samma två gånger!
Här ser ni lite av planteringarna i lördags. Satte även upp ett litet bord och två stolar där på hörnan, och det hela ser nu mycket hemtrevligt ut! :)
Mina florist fingrar kliade och jag fick fart och gjorde en dörrkrans också!
En liten glimt av den får ni här!

Men i tisdags tyckte jag inte att kliandet lagt sig tillräckligt så jag gasade in mot metropolen och handlade så mycket jag kunde i två av de tre blomsterbutikerna! Något jag gärna gör fler gånger! Så mycket fina inrednings saker!!! Jag har förmodligen övertalat mor min om att komma upp en dag nästa vecka och handla med mig ( åt mig hihi). och det ser jag fram emot :)

Denna skapelsen är jag nog mest nöjd med. Koppen, blomman, äggen och fjädern är alla inhandlade på Kyrkbacken. och ihop satta av moi.

Jag har verkligen en svaghet för gräs plantor. Fontän gräs, plättar i luften Peperomia är en stor favorit!
En bild ni är vana vid! Köksön, som inte ser likadan ut i två veckor! Ägget är köpt på Linnéan's blomsterhandel. Deras Sia avdelning är to die for! Och längst fram där ligger lite (döda) pärlhyacints lökar. som blev över efter att jag gjort en dörr krans till Magdas födelsedag i onsdags. För att skryta kan jag meddela att det är den snyggaste kransen jag gjort i mitt liv. Inklusive min glitter krans från skolan, och den är jag rätt fäst vid!!
Kransen är tjockare än vad den ser ut, och jag har verkligen fått den i 3D, något som vi snackade mycket om i skolan!
I kransen har jag, Grenar från okänd buske, Blåbärsris, pärlhyacinter, pärlor som jag fäst på tråd, ett hjärta och en blomnål som båda är köpta på Linnéan, samt band och gröna blad från trädgården!


Förra året vid påsk gjorde vi i skolan små kycklingar av ståltråd och Påskliljor.
När jag svävade runt inne på Sia avdelningen hittade jag små fötter, likadana som vi gjort i skolan av ståltråd, för 18;- Tyckte de var riktigt fina och därför fick tre stycken följa med mig hem!
Kolla in foten! Gillar den, då den inte blir lika "äcklig" efter ett tag.
Kan nu meddela att alla blommorna böjt sig uppåt och de ser riktigt fina ut nu mera :)


I fredags var mor och CO här och åt Tacos med oss. De kom med en fin blomma ( som jag var med och köpte ;)
Efter lite funderande och "testande" på olika platser hittade jag tillslut en plats där den fick stå längre än ett par minuter, framgång med andra ord.


Jag är också lite sugen på att göra en påskboll, av Påskliljor. Fint att ha på köksön ;) och så ger det lite färg. Man kan göra flera i olika storlekar och ha till en fin dukning, eller ge den till någon man tycker om.
Lägligt nog är jag givetvis med på den enda bilden jag har, på denna påskboll! Tittar ni noga ser ni också kycklingarna vi gjorde, och foten är ju som sagt lite större på dem!

Nu tänker jag avsluta med två bilder!
Denna bilden från idag, tagen med Vintage cam appen, som jag gillar. Blev många fina bilder!
Och Anton's mandelägg, som gör dagen lite lättare!


I morgon blir det lunch i staden med Malin, och sedan tar jag helg, för att jobba på lördag innan det blir kalas för Magda.



*TjingTjing*
Kommentarer
Postat av: Sofia/ Kreativ inredning

Hej Hanna! Tack för din fina kommentar, jag blev jätteglad! Det är nog smart att satsa på ord som man kan ta bort om man tröttnar, här är någraställen du kan spana in: (man kan köpa både färdiga texter eller designa själv)



http://www.unikdekor.se/

http://supergrafik.se/list_varugrupp.aspvarugrupp=204&t=V%E4ggtext&lang=sv

http://idetext.nu/

http://www.dekalhuset.se/



Lycka till!



MVH

Sofia/ Kreativ inredning

2012-04-01 13:53:53
URL: http://kreativinredning.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: