Radio gaga

Min skönhetssömn stördes av rop, mitt namn ett par gånger i följd så ja.. det var bara att masa sig upp, tänkte det kunde vara något viktigt.
Men icke sa nicke. Det var bara lite socialt umgänge som krävdes i tre och en halv minut..... Jag vet inte vad jag ska tycka. Blir inte riktigt klok.
men jag bugar och bockar ändå, för väl back in bed fem minuter senare låter jag ett öra lyssna på radio.
Där ringer en man in och berättar att han är uppvuxen i Irak, fast han pratade mycket om Israel också, tog lite tid att få fram orden, men svenskan lät ypperlig, så nu vet ni det också.

Det jag försöker komma till är att han sedan förklarade att han inte hade en aning om att förintelsen ägt rum. Man får inte lära sig det i Irak/Israel. Han tyckte det var dåligt. så därför föreslog han att Vi skulle informera dem om detta.
Som den vänliga människa jag är tog genast massa planer form i mitt trötta huvud, hur kan jag hjälpa dem? Hur ska vi få ut kunskapen, historien??hur? Hur ? HUR??
Resultatet blev följande, nästa eurovision song contest tycker jag att vi tar en halvtimme av programmet till att berätta om förintelsen. Jag tänker som så att det är så pass många länder som är med och tävlar och det är fler länder som tittar på programmet så, Eller kanske under OS i London? Åh nu bryter vi sändningen för en lektion om förintelsen HEL festligt! Eller vad säger ni??


The houseLord frågade häromkvällen; Du är pessimist va?
Jag höjde på ögonbrynet och frågade; vad avslöjade mig?? Varpå han fnittrade lite sött.

Igår var det tänkt att vara vilodag efter kalaset, eller jag tänkte det... Vid två blev vi barnvakter och det var fint hela vägen in i mål! Efteråt blev det godis i soffan till en film vid namn I am Legend. Se den inte, bara ett tips.

Kalaset gick också fint som på räls! Kakan blev SÅÅÅÅÅÅ bra och alla gick på sina egna ben från partyt. maten uppskattades också och kvällen blev en så trevlig tillställning! Fick fundera ett tag över hur jag hamnat bland en sådan trevlig skara. Lilla pessimistiska, elaka jag? Men jag jobbade på min vänlighet och jag tror inte jag avslöjade mig en gång! Men gud så jag trivs, hade jag kunnat spinna ( som en katt) hade jag gjort det, viftat på svansen som en hund och frustat som en häst. GnÄGg!


Nu tänkte jag inleda dagen med frukost, bryna en kycklingfilé och mumsa på salladen som blev över, Sallad, Gurka och fetaost! GUD så gottelligott GOTT!!


Have it your way!
*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: