Pics

Jag blir nästan mörkrädd om resten av årets månader ska gå lika fort som Januari gjorde. huh!

Idag har jag varit vuxen, jag jobbar på poängen. Sökte jobb, med inte så jätte mycket framgång, men jag har gjort det! Handlade inflyttningspresent, gick i affärer och handlade mat. Fick avstämning på Ica och kände mig ännu mer vuxen när jag drog bort mina kassar dit och lastade upp på bandet.

Kallt är det också, om ni inte märkt det. Så upplyser jag er om det nu!!

När PW kom innanför dörren stod jag och gjorde Panacotta. JAAAA hör och förundras, eller kanske förbluffas! Ni ska givetvis få bildbevis. Men tro inte att jag startat min dator, neehe ni, jag skickade över bilder från ajFånen och det blev allt som allt 9 fina mail, med en bild i varje. Jag har inte kommit på hur man skickar mer än en bild.....


Idag har jag fått medlemskap i en klubb, känns rätt häfstift då jag aldrig varit med i någon klubb, förutom fotbolls klubbarna, om man nu räknar dem. Då jag inte vet om något namn, funderar jag på lite olika såhär på egen hand. The house club of CP kanske vore något? ska spåna vidare.


I onsdags då det var den 1/2 firade vis Signe som fyllde 70, på Bykrogen i Österslöv. ÅHHHHHHHHHHHHHHHHH vad min mage fick njuta.... Fläskfilé och vildsvin, med beasås och whiskysås, då jag dissade svamparna som annars skulle legat i såsform.
Det är ungefär den maten, som ska efterspeglas ikväll. Wish me good luck!!!

Även här har jag funderat på namn, Signe är ju egentligen inte min farmor, hon är ju Peters mor. Så först tänkte jag på Pemor. fast det är ju tre bokstäver i far, så då blir det Petmor. Och det rullar inget vidare i min mun kan jag säga, så Signe får det vara än så länge. Men jag kommer nog på något ballt till henne också ska ni tro.

Jag, mor och Peter hade fina utbyten under middagen. Varnar nu för skrivande över gränserna, ni missar något hysteriskt kul om ni inte läser, men det kan anses stötande för vissa. så ni får chansa helt enkelt!!


Under efterätten ( som var Vanilj panacotta med hallon sås) sätter kaffemaskinen igång i köket, de skummar mjölk och det dönar lite.
mor: Nu kör de kocken!
Peter: Ja hur tror du de fick ihop till såsen? (Pekar på hallonsåsen)
Jag: Jag trodde de hade period arbetare...

Ja... det är helt enkelt sådan humor jag har, jag och mamma skrattade högt och Peter såg mer äcklad ut och kanske lite besvärad. höhö...

Något annat som är roligt är morgondagen, den kommer vinna 10 av 5 godmorgon solar i kanal 4.
Först startar vi med inflyttningsfest, och jag ska få ge bort min fina inflyttningspresent!
efter det blir det galaj i PW house och sedan drar vi vidare mot GRANADA!!! Ett helt glatt gäng. Jag höll givetvis på att dö i morse när PW uppdaterade mig med dessa news. Han, på Granada med moi! Hujedamig! och kors i taket!

Nu lite pics!

Mer humor från mig ;) Älskar denna bilden, garvar läppen av mig varje gång!
Mina cakes! Ni kan tro att jag var stolt som en tupp när alla vräkte i sig! :D
Finaste Victoria var med på kalas, och bildantalet på min kamera ökade till 100..
Dagen efter var jag och PW barnvakter i ett par timmar och liten somnade utmattad, liksom vi lite senare ;) Bildantalet ökade till 250..
350....
Mina efterrätter idag! får se hur de smakar!!
Idag har PW's lillasyster ( ändå äldre än mig..)  en hel sida i smålänningen, och anledningen till bilden är att ni alla ska få veta att jag faktiskt känner henne! HAHAHA in you're face tråkiga skåningar! Hon är den coolaste jag känner med råge, och nöjer ni er inte min min exelenta blogg, kan ni läsa hennes ÄNNU mer exelenta blogg! HÄR
Just nu är läget såhär, Fifa och ljudbok. Asyl och Lia Boysen läser Asyl, mina öron blir som fjädrar vid hennes röst.
Mina fingrar fryser nu nästan till is här vid fönstret, trotts att de springer sig varma över tangenterna! HÖJ!



*TjingTjing*
Kommentarer
Postat av: cillen

tjena!! först: den första bilden är fantastisk, haha jag skrattar också läppen av mig! kommer där med införa den även på min blogg ;) sen älskar jag ditt uttryck "skratta läppen av mig" det kommer jag också stjäla!!



jag hoppas dina tårtor smakade bättre än vad dem såg ut... haha, nejdå, de var söta.



samtliga bilder på Victoria var helt fantastiska!! jag ser fram emot att komma hem till er alla igen :) lova mig att du pratar bra om mig så länge, lägger in lite bra ord och sådär..



Haha, älskar att du tycker jag är cool! min tidningssida vart väl gjord av journalisten, helt klart! Du är också CooL TjEjEn, älskar hur du skriver, fyndigt och kul!



Jag tror inte du fick Senap att dansa kasedans men roligt hade ni säkert, nästa gång vill jag med er!



Okej nu räcker det med kommentar från min sida, har krämat på rätt bra känner jag. Hoppas det går framåt för dig på jobb-fronten, jag vet känslan av att vara arbetslös och den är kass.



Må väl i vinterlandet, jag avundas inte er kyl just nu!! Haha detta blev ju ett helt brev,



jaja. best regards

Gossip girl

2012-02-05 08:02:18
URL: http://overcec.blogg.se/
Postat av: Christine

Hej!



Jag har läst din blogg ett tag nu, helt sen du va au pair faktiskt. Jag är en au pair i England själv nu, och min hemlängtan är så himla jobbig. När va det du insåg att au pair livet inte va rätt för dig? För jag vill verkligen klara det här, men det är så jobbigt med hemlängtan o allt!



Kramar

2012-02-06 12:53:14
URL: http://christiines.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: