Snö

Känner att snö gör sig bra som rubrik, då december so far har överraskat med en hel del av just Det- snö!
 
Jag är helt nöjd med det. Även om en del av mig är lite orolig för JP som måste envisas med att ta sig till Växjö sådär lite oftare än jag. En annan har ju gångavstånd till jobbet så jag slipper ju oroa mig.
Nu vill det ju till att jag inte halkar och slår ihjäl mig på vägen dit såklart.
Kanske skulle införskaffa broddar??
Eller leta upp mina fotbollsskor. Tror inte mina fötter har växt så farligt mycket på 3-4 år?
 
Snö var också temat på mitt lilla kyrkkaffe som jag hade i söndags. Även om jag nu döpte om det till adventsfika.
Snögubbe cupcakes och cake pops designade som snöbollar och så en del pepparkakor låg på faten. 
 
Och det intogs av några av de trognare körmedlemmarna. Dock föll två bort. En på grund av Kina. !!?!?
 
Men det är ändå mina stämband som har fått vibrera hårdast i helgen...
Övning i lördags och sedan trallade vi ett par låtar  i söndags på advents gudstjänsten.
 
I morgon är det också övning, då under namnet generalrepetition. Vi kommer stå där i gröna  och trampa takten.
 
Fast nä. Vi ska istället sjunga till en bandspelare, okej iPad som spelar Sannas låtar.
 
För på torsdag it is. Då då ni. Då gäller det.
Då är både generalen och repetitionen borta, då är det på riktigt. Slutsålt och jag tror det är jag som lockar mer folk än sanna... Don't you think so?
I do, i do i do i do i do.
 
sanna Nielsen och jag ska sjunga. VI ska sjunga.
Okej resten av kören också, men jag kommer sjunga starkast. Det lovar jag. Fan vad bra jag kommer vara.
Nu tar jag kanske i lite. Jag är säkert inte den bästa i vår kör. Vi har många höjdare. Det är jag glad för.
Vi tillför all något bra. VI är en BRA kör.
Och vi kommer göra det så bra så ni som inte köpte biljett kommer ångra er!!
 
Jag ska stå längst fram, det är bestämt.
De som står längst fram får inte ha några pärmar
Inga pärmar inga noter
Inga noter inga texter
 
När så mycket uteblir är det kanske dags att bli nervös, men det skiter jag i som uggla sjöng.
 
Det får vänta tills jag sjunger dej istället för dig och sedan bannar mig själv för det.
 
Fast det är ju dumt, för jag ska göra mitt bästa och, jag kan det mesta!
 
Idag har också varit en sådan dag då man gillar sitt jobb lite extra.
Dagen då alla  är glada.
Man kommer hem med lim i håret bollar i häcken, hål i kläderna och klibbiga fingrar.
 
JULPYSSEL DAG!!!!!!
 
Bra dag!
Bra skit
Bra soppa
Kommentarer
Postat av: Malin

Konserten:) like it!!

2012-12-03 20:26:24
Postat av: Mormor

Varför är du så långt borta, känns nästan värre än London. Men nu har du ett fint gäng omkring dej, och så lille John. Hade ändå varit roligt att vara med på den där kaffebjudningen fastän det var köbekagor. Såg så ut ialla fall. MM

2012-12-03 22:57:48
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: