I´ve got the weekend off!

Tjabba!
Har laddat lite i veckan för det kommande böl inlägget. Hade en stark period sådär i veckoslutet ( torsdagen) men har rykt upp mig ordentligt sedan dess. 
 
Bara  jag som tycker det är lite skönt att gråta? Ibland alltså, inte gråta åt en film utan bara gråta åt allt.
 
Anyway, stora problemet är att John har åkt, gone away, lämnat mig. 
Han har åkt till Öland över helgen med sina kompisar.
Och jag sitter kvar här hemma i Bråthult....
( han har alltså intt lämnat, lämnat mig utan han kommer tillbaka i morgon!!)
 
Ensammast i världen bestämde jag mig för att jag skulle bli i helgen. Alla åker iväg. ingen har tid att träffas. 
Och så det stora problemet, jag är ju ny! 
Ingen känner mig, jag känner ingen, vi känner inte varandra jag och älmhultsborna. 
De på Ica Maxi bör dock kunna känna igen mig vid det här tillfället....
 
Stundtals är det lite jobbigt, jag menar de förstår ju inte vad de går miste om!
 
Hur träffar man nya kompisar i en helt ny stad??
 

Dock har helgen inte varit så deppig som jag trodde! i går kollade jag lite på morden i midsomer dippade lite morötter och gurka innan jag gick och la mig. 
Kurerad med nässpray och Eeze.
Mina bihålor är inte var de en gång varit, aj aj aj!
 
somnade nog rätt fort och vaknade sedan lagom utvilad kvart över nio, SHARP!
 
Klädde mig efter dagens väder ( mulet) och begav mig mot pingskyrkans second hand, där inhandlade jag två gröna skålar med matchande lock. Lite kult poäng där.
 
sedan köpte jag en fralla och lite juice ( för vitaminernas skull!!) och satte mig på tåget mot Lund.
Innan de riktiga festligheterna skulle ta sin början, tänkte jag svänga inom mina gamla jubbkamrater, har nästan satt första foten inne i butiken när jag inser att där icke finns någon butik!! HELT igenbommat!!
Jag han tänka både det ena och andra, gå förbi en gång till och skriva till P på FB och undrat var i hela fridens namn de tagit vägen!?! Innan jag längre ner på gatan paserar en blomsterbutik som inte legat där innan. där inne ser jag P. 
 
och stiger sedan in i nya butiken, de hade bara flyttat litt en större lokal med STORT S ! Halleluhja moment!
 
Efter lite påhälsning där begav jag mig mot affärerna som fick sig en omgång innan jag mötte upp Målet FIA för lite fika på gräddhyllan ( Daim tårta och Coca Cola satt som de skulle)
 
Sen blev det lite mer shopping.
Och nu tänkte jag sätta mig och nätshoppa lite till mitt kalas!!
Heja Heja!
 
I morgon kommer han hem!! 
Mitt hjärtas fröjd och glädje!
Måste göra något för att fira det!!
AAAHH!!!
 
 
 
*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: