Dåligt utval

260 jobb och inte ett enda jag kan eller vill ha. Och då söker jag halva skåne, blekinge och småland. Dåligt med jobb vill jag lova. Fanns ett där sista dagen var idag och man skulle ringa dit, klockan var fem och jag tänkte nej.. det funkar nog inte.

Annars har det varit en lugn dag.

A: pricken!
H: Kalla den inte pricken, det är för orginelt namn!
P: Prick-Anna heter den ju! Den e  ju prickig och har men än en prick då blir det ju prickanna!
H: Ja okej det e Ok.. Grålle e med Ok till den gråe, men den svarte då. Sotis är Inte OK!
P: Sirius Black!
Detta gladde mitt hjärta då Sirius black är en harry potter karraktär. Man kan lära folk, med andra ord.
P: Ja sirius Black han e ju det. riktigt svart. Alltså Serious Black!
Och så en skratt salva från mig.
Och med de är alla Palle-stinas ungar döpta.
Prick-Anna, Grålle och Sirius Black
Jag hoppas att ni förstår vilken som är vilken.

Ikväll efter middagen, spagetti och köttfärsås. Ljuvligt att smaka detta efter tre månader. Mumma!
Blev det lite övningskörande, nej B körkortet är kirrat sen ett bra tag tillbaka. Vi kör på C och CE nu.
Körde Peters pärla. Jag undrade högt flera gånger varför skiten inte stod uppbrunnen på en skrottipp någonstanns.
Så frågar man mig mellan 1-10 hur bra det gick svarar jag -7. Egentligen gick det bra, men i början e det krånligt nog att hålla koll på 12 växlar. Hög och lågväxel och alla andra knappar, tryck och mätare man ska hålla koll på.
I denna var det bara 10 växlar, tre meter fram till pedalerna och en 6:a som inte fungerade. Och en växellåda där jag gärna velat använda båda händerna för att växla.

P: Kan du köra denna kan du köra alla de andra lastbilarna sedan!
H: Jag lär mig heldre köra de andra  så jag kan ta denna sedan!
P: ÄH! när du sätter dig i de andra bilarna sedan kommer det gå så lätt!
H: AAAAAAAAAAAAH jag vill inte!!!! Skrota skiten!!

Motgångar är inte riktigt min grej. säger mamma. Jag vill inte riktigt hålla med henne, lite motgång vill jag ha, då kämpar jag. Någon som springer lite före och retas.
Dock blir jag pissigt heligt förbannat då jag inte klarar av en situation, när jag inte få ha kontroll. Speciellt när jag vet att jag faktiskt kan.
Nej nu får jag rycka upp mig. I morgon är en ny dag, söka jobb, vakna upp på soffan. Sen är det snart lördag och dags för Granada!!
Bläddrade i en Ikea tidning idag igen... Jag vill inreda, flytta hemifrån är ju inte helle fel, få en säng. Ska jäkla i smälla på med en 160 säng. ingen 120 fjutt här inte. De är jag färdiga med. 180 hade ju inte heller varit fel. kunna ligga raklång åt båda hållen. Fast då får jag skaffa ett stort sovrum.

Jisses så mycket ointressant fakta ni fått nu. Ni får leva med det.

Jag ska nog ta mig en dusch. Är inte pepp på så mycket idag nu känner jag. Just nu känner jag mig depp, pank som en lus boende på en soffa och uttråkad. Inget positivt alls.


*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: