Svea

Har införskaffsat mig en ny hobby i allt detta jobbsökandet, - att träffa nya människor.
Har träffat en del nya nu under dessa dagarna. Och det är så himla roligt! JAg hoppas att jag kan kirra ett jobb där jag får möta nytt folk.
Jag kan förstå att ni har väntat på att få reda på hur det gick med min matlagning,  kommer, kommer!
Gjorde det väldigt avancerat. Potatisgratäng och kyckling. ( Färdig potatisgratäng bara in i ugnen i 35 min, chicken nuggets in i ugnen 12 minuter)
Allt detta låg helt på min nivå.
Sen tog jag min handväska ( mammas...) och hoppade över skåne gränsen.
Kvällen spenderade jag i Ljungby.
Mina erfarenheter av Ljungby är inte så stora så jag hade inte mycket att gå på. Ljungby maskin, vet jag givetvis vad e och där har jag ju varit men nu intogs Hockey hallen.
Första allsvenska hockey matchen för mig. Troja Ljungby- Sundsvall. Stå plats och nära klacken och jag brydde mig inte om att hockeyn de spelade stundtals var sämre än mitt fifa spelande, för jag trivdes fint.
Jag körde näven i luften och skrek glatt när Troja gjorde sitt första mål och ställningen var 1-2. Jag fick jubla tre gånger till. Dock blev det bara två mål till men de gjordes alla av Troja spelare så slutligen blev det 3-2 så det var ju bra.
Tredje gångens jublande kom som lite utav en chock för mig. dommaren blåser för något jag inte la på minnet och musik börjar genast dunka i högtalarna. En välkänd truddelut som har en fin plats i mitt hjärta. Jag vänder mig till mitt sällskap och tjuter, men det är ju min låt!! Uppe i varv märker jag att musiken slutat spela och matchen är igång. Men och? De spelade Every little thing..... Kvällen var på topp!


Torsdag, mer trevligt folk och när fislukten innifrån blev för mycket intogs jogging skorna och vi gick en runda.  Efter första skuren var allt OK och vid vägdelandet valde jag långa rundan. Då visste jag inte att följande skulle ingå. Inte en enda väg, gående i två ko hagar hoppande över en bäck med mycket vatten i, och ytterligare och lång regn skur.

Men jag skrattade ändå i kapp, förutom i ko hagen då de galopperade mot mig allihopa.

I morse blev det fin frukost. Och sedan hemfärd.
Dagen har spenderats i bromölla, en liten sväng inom  Rosen där jag och Malin hälsade på fröknarna där, och även en matbit på Frasses innan det var storhandling. Där mötte vi vår gamla lärare och med ens kändes det som om det var jäkligt längesedan skoltryggheten fanns.

Nu ska jag brumma ner till kyrkvägen igen för att Heja fram Svearikes herrar. Vinst är ett måste, jag hoppas givetvis på det, men ha insett att herrarna till skillnad från damerna inte är bäst när det väl gäller. Men HEJA SVEA!

Pizza blir det också. Och så kunde jag inte låta bli på Maxi... Det är inte mitt fel, utan en annan chipsälskare, annars hade jag aldrig smakat dem. Esterellas Gräslök och färskost. Hujeda mig....
*TjingTjing*

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: