it's a party at västra smal-gatan

Golven gungar och fönsterna skallrar... typ. Nästan- ungefär.
Igår inspirerades ja ju som sagt. Åkte till Lund och fick en fin liten känsla när jag steg av tåget. Hur mysigt Lund är på Vinterhalvåret, hur lycklig jag var när jag gick vägen från stationen till butiken. Men jag blev också påmind om hur långt jag kommit sedan jag var där sist. Hur mycket jag faktiskt gjort. hur mycket jag varit med om.
Men inspirerad blev jag och nu vill jag skapa. dekorera och inreda. Jag vill hämta hem tapet böcker och bläddra där och ha ångest över vilka jag ska välja, en sort på varje vägg??
Alla tåg från Hässlehåla till kristianstad eller bromölla var inställda, så planen blev som planerat och jag tog ett nytt tåg, Kalmar, Alvesta... Häfstift! Nää jag åkte ju det till Lund i julas, och så åkte jag och Sanna fel en gång när vi åkte från båstad.
fem över 11 rullade tåget in på stationen, där stod limon och det blev hemfärd.

Igår lagade jag mat också, väldigt avancerat minsann! brunsåsen låg sedan utanför min kunskapskrets så den fick de hårt arbetande männen komma in och göra. Tack och amen för det sa jag och slurpade i mig den med sked.
Men det blev en fin liten måltid där. :)

Idag blev det sovmorgon, det var ljust ute när jag vaknade och jag trodde fan något var fel, det var ljust och sen stod klockan på halv tio. Jag blinkade tre gånger och log för mig själv. Sovmorgon!! Sen sov jag som en stock på bussen påväg hem ändå! Jag begriper mig inte på mina sovrutiner egentligen. .. Fast tänker jag efter är det väldigt lätt. Sova hela tiden, alltid!


Dagen har spenderats på fint sätt, en tur på Ikea där jag fick lukta lite på bokhyllorna och klämma lite på julsakerna.  kina mat blev det också, och jag kom och tänka på hur sjukt det verkligen var att vi satt där.
Ibland är lite bra konstigt!


Nu ska jag gå och äta lite tårta och bullar, har helt missat fikan nu, Galet!!
Nyss sträckte sig kusin Edwin mot en godisburk
mormor: Ja ni ser att han sträcker sig efter karamelburken!
Mamma: Jamen det vet väl inte han vad det är!
Jimmy: Det kan ju inte du veta om han inte vet!

De har så roliga samtalsämnen här. Nu diskuterar de dräktig-heter här. Hur länge olika djur går dräktiga, tre månader var de inne på.
Jimmy: Ja men vilka mer går i tre månader då?
Mamma: SCANIA!!!
Då blev det fina skrattsalvor från vånga borna, och Najsuma delen tittade snett på oss.

Nu ska jag sluta skriva trams och äta bullar.

*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: