The real group

Jul är kul.
Dyrt med för den delen. Men ack så mysigt. Älskar Julen. jul jul jul jul.
Igår satte jag fart på julkänslorna på riktigt. Tog bilen til Norrland, hackade mig in på spotify och satte igång julmusiken. tände upp i lilla lyan och sedan bakade vi pepparkakor!!
Och nu till den stora avslöjningen, jag åt inte ens en liten smula av degen! Helt sant!!! Men det gjorde nog inget, för det försvann minsan en del ändå!
Denna formen är jag absolut nöjdast med, kakan blev så himla fin. Och på de sista plåtarna sparade jag och bakade även det lilla hjärtat i mitten. Super fint att garnera med tex.


Sen blev det en titt på bönderna och sedan hittade jag dumt nog Scary movie 4 på en kanal. Och det fick jag ju ångra bittert. Med ans den ena satt och skrattade låg jag bakom ryggen med ansiktet i kudden och ett finger i varje öra. Urk!


Idag har the real group fått fortsätta rulla. Nu den riktiga skivan jag letade efter redan igår. Med ans jag spenderade lite tid i min lilla lya. slipade och nu väntar jag bara på att MM ska komma och spackla lite till sen ska det målas! Har sedan tvättat, vikt tvätt och dammsuget. Känner mig lite duktig sådär. Kirrat busstiderna inför ikväll är också gjort. Så nu är jag redo för Breaking dawn. Får se hur den ter sig.


Har två lite störmoment som ligger sådär i bakhuet och stör lagom mycket.
1. Jag har fortfarande inget internet på min stora dator, vilket gör att alla mina London bilder lider. Och jag med för den delen.
2. att de inte lär ut hur en lastbil fungerar när man tar B-körkort.
För att reda ut det trassliga i era hjärnor som bildades under sista punkten berättar jag vad som hände.
Vägarna till Norrland går lite upp och ner och på ett ställe är det backar åt båda hållen alltså som ett V men det är rakt och man ser på långt håll. Hel plötsligt ser jag hur en liten skrutt bil får för sig att på det brantaste partiet köra om en fullastad lastbil med släp. Samtidigt som jag kommer körandes i andra branten. Jag och lastbilen lägger oss på bromsen. Och bilen hinner nätt och jämt om.
Jag och chaffisen utbyter lite himlade ögon åt den mycket okunnige
Jag menar även om man nu inte haft turen att växa upp bland lastbilar och lärt sig ett och annat kan man väl åtminstone anta att ett så stort föremål som väger cirkus 26 ton rullar snabbare än en lite skit bil på max 1 ton?

Tror jag ska gå upp till Signe nu och hämta 1...eller 2 VÄNNER boxar så jag kan sätta mig i soffan med min långfranska och avnjuta det. Juice hade varit gott också.
Bravo Äpple, apelsin och passionsfruktjuice är underbart god! Jag rekommenderar den!

Skivan har slutat snurra nu. Och alla bloggare uppdaterar inte tillräckligt ofta! Skärpning!
Sökt jobb har jag också gjort...
Det finns inga!!!


*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: