Paus

Efter denna jobbiga helg ska jag ta sovmorgon hela veckan!

Är inne och fikar nu, fralla med leverpastej och smörgåsgurka. och en kopp Oboy.
Har hunnit med taket i dressing roomet och sovrummet. Två rum kvar, sedan ska allt målas igen.

Huset är rätt öde så här sitter jag vid det runda köksbordet, sörplar från min kopp och lyssnar på svensk toppen på radion. Ögonen hänger lite och ryggen är böjd, trött böjd. Pan bandet som håller håret från ögonen är grått och litet, håret är flottigt och står åt precis alla håll.
Jag gör en snabb jämförelse mellan mig själv och Benny i Grabben i graven bredvid. Det gör kanske inte saken bättre, men jag känner mig vuxen. Jag fixade min mat, satte på radion för att få lite sällskap och satte mig ner för att pusta ut.
Sträcker lite på ryggen och viftar med tårna och märker att blåsorna inte gett med sig.

kom å kom å gör mig till din man!

Nu vet jag att jag måste resa på mig, så jag kommer igång igen. De två större taken är kvar att måla. Min rygg kommer göra ont. Kanske ska ta lite fönster imellan för lite omväxling?

Det är inte så jätte kul. Men det är ju för den goda sakens skull. intalar jag mig själv
*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: