Spagetti

Dagen kunde ha varit bättre. rövdag
Jag hade lovat att vara hemma tills killen som skulle lämna vår bil kom. Han skulle komma mellan 9,30 och 1. Men jag tror han var här redan kvart över 9.
Så jag börjar skriva på papprena och han tar betalt, rätt som det är springer han ut på vägen där bilen står parkerad. Då får jag parkeringsböter!!
Lägg av

Det visar sig då att jag missförstått min HD. Parkeringstillståndet låg inte i bilen som jag trodde, eftersom bilen stått ute sedan igår. Så ja £130.
Lägg av
Ja sen så satte jag mig på bussen för att möta Sophie som var i shoppingskorna på Piccadilly Circus.
Piccadilly ligger max 20 minuter iväg med bil om ens det. plus Londons trafik alla rödljus och lite till kan man räkna kanske 40 minuter, med buss.
Idag tog det en och en halv timme.
Lägg av
De bygger om vägarna lite överallt och ja det var kaos mellan Trafalgar Square och Piccadilly så bussen kör ett varv runt Parlaiment square och kör sedan mot Victoria. Då börjar vi på bussen undra vad som händer.
Så det blev en lagom rolig omväg. Dock vinkade två killar i en bil på mig som stod bredvid bussen vid ett par rödljus.
Denna bilden tog jag från bussen och lika så nästa, jag har ingen aning om vad det är eller vart jag har tagit dom ;)
Liknar triumfbågen kan jag tycka;)
Liksom vad har gått fel här?
Ja när S shoppat lilla kassen på Stings så tog vi tunnelbanan till Brixton där vi mötte F och så shoppade S lite mer, denna gången dock mat. Till sin hemresa i morgon... Tycker alla åker hem nu, eller försvinner. :(
Så när jag kom hem hängde jag upp tvätten, plockade ur diskmaskinen och så lagade jag mat.
F visade mig en av de första dagarna hur man gör Spagettie Carrabonara. Dock gjorde hon det med pasta, Jag gjorde det med spagetti och så la jag i lite korv sedan i måndags.
Hoppas kidsen äter det.
Skönt med den vanliga bilen nu, så man slipper stå i tre år och försöka knäppa deras bilbälten!
Jag hoppas kvällen blir lugn.
Jag är himla sugen på Lakrits! Men det har dom inte här i London.. Hur kan man inte ha lakrits ursäkta mig?!
Ikväll ska jag nog kolla upp var den svenska butiken ligger, så kan jag åka dit i morgon, om jag inte väljer att sova hela dagen dvs. det hade också varit skönt.
Nej, just nu är det lite tungt
...

Over and out
*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: