Busy Sunday!

Dagen har varit fullsmokad! Dock har jag haft himla kul.
efter förra inlägget så åt jag frukost innan jag begav mig mot bussen, då får jag ett sms från Jayne om vi kan mötas vid Stockwell station istället, visst tänker jag, närmre för mig.
Så på väg dit ( tar ca 3-5 minuter att gå) så ringer jag Signe och går och pratar med henne.
Så kommer jag ju till Stockwell station då slår det mig att klockan är fem över halv 12, vi ska mötas tolv. Varför gick jag så tidigt?
Så jag ställde mig för att läsa på lite om tunnelbane systemet och vart de olika spåren går. Sen köpte jag caffe latte
Faktiskt helt OK gott. Jayne såg ut som om hon skulle få ett slaganfall när jag sa att det var första gången för mig på Starbucks innan idag ;)
Sen kom Jayne tidigare så det blev inte så mycket väntan, Så vi satte oss på 88 bussen och åkte mot Camden. Jayne hade köpt en Brownie på vägen så den mumsade vi i oss. Det tar ca 1 timme med bussen till Camden, för all jävla trafik!

Där mötte vi hennes vän Dylan också från Down unda! Himla roligt att lyssna på dem när de pratar ;)
Camden Market, rätt kännt. Mycket folk och mycket att titta på. mest skräp och saker som man ungefär undrar wtf?! Men utan ett besök dit vore det inte London ;)
Sen åt vi BANG BANG chicken. folket i matstånden står vekligen och ropar på en, sen delar dom ut små smakprov, ungefär vare sig man vill det eller inte. Mannen vi till slut köpte mat av lät som en groda. så himla roligt!
Dylan och Jayne :) Peolpe from Down unda!
Eftersom de skulle stanna kvar lite längre och jag var tvungen att åka hem för att ut och köra med G så sa vi hej då och jag gick mot the tube stop.  Där blev det tunnelbana till Kennington och sedan bussen där ifrån till Stockwell. Väl hemma väntade jag i kanske 2 minuter innan en granntjej kom för att ta hand om kidsen. Så att jag och G kunde ut och köra.
Sen satte jag mig i bilen och backade ut. Och..
... Det gick riktigt bra, det var inte alls svårt att växla med fel hand. Jag antar att jag är en naturbegåvning ;)
Här har vi mini bilen :)
Så i morgon ska jag köra barnen till Nursery ( G ska åka med då) Sen ska jag köra hem själv och även hämta dem på kvällen :)



Okej lite mer om gårdagen då :)
Vi möttes då som sagt vi Lilla big ben. Sen tog vi bussen på Audreys hus. Där var redan Jayne. sen kom också Celine.
Vi satt ute i trädgården och åt pastasallad och drack gott. Till efterrätt blev det glasstårta.
Jag och Spohie. ( MM de är en annan au pair :P )
Ja så där satt vi en svensk, två Fransyskor två Tyskor och en Asutralienare.
Det var en bra kväll. Sen ballade vi ut, vi blev lite runa under fötterna så jayne fick för sig att måla naglarna och vipps hade alla röda naglar ;P
Audrey, Jayne och Celine.
Ja sen blev det O'neils där vi dansade loss till Live band. På väg dit gick vi och sjöng på en rad olika låtar som vi alla kunde. tex. Who let the dogs out Givetvis en och annan Abba låt :)
Nej nu får jag nog sluta skriva :P
Kvällen blir nog lugn :)
*TjingTjing*
Kommentarer
Postat av: Mormor

Ja Hanna du är en naturbegåvning, det har du efter mej. Jag är kanske inte så våghalsig som du men tiderna ändras. Skicka ett mail på [email protected] och nämn vad du vill ha matrecept på så meilar jag tillbaka. Lycka till imorgon med den lille bilen och alltihop, bara du inte har för bråttom. MM MF

2011-07-03 22:02:48
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: