Bara ett par små ord...

Alltså vad är det för värld vi lever i?

Jag läste nyss e inlägg på kristianstadsbladet om en man som tragiskt dog för ett tag sedan. och jag började gråta, det gjorde ont. det var jobbigt. Så jäkla orättvist! Sen tänkte jag på Norge och vilket stor jäkla dick head denna människa är. Som kunnat orsaka så mycket smärta. Jag blev så ledsen på allt, människor som förstör. Jag tror inte på att man är sjuk. I sverige döms man till rättspsykiatrisk vård. Varför inte bara förstå att vissa är sådana, sätt dem i fängelse låt folk få gå förbi och förnedra dem. Låt dem få sitta där och ångra vad de gjort. Låt dem få känna på riktig jäkla ånger. Men nej då låt de får ligga på ett sjukhus och göra lite tester och kom sen fram till att de hade det jobbigt som barn. BULLSHIT de enda som bör vara sjuka är de som hade en lätt uppväxt.
Som vi beter oss.
Jag tänker citera ett par rader ur en Ikea katalog som jag hittade här.

"Happiness,
it's funny how we tend to look fot happiness in the big things.
When actually, we have a better chance of finding it in the little things that have been with us the whole time.
A beautiful shell that still sounds of the sea, A thank-you card reminds us of laughing late into the night with friends.
Putting your feet up on the table. Waking up to the smell of breakfast.
Deep carpet between your toes after a long day.
Cosy inside, while it's stormy outside. Or, the cold side of the pillow on a hot night.
(......)
Happy Inside"

*TjingTjing*

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: