Helg

Jag är helt övertygad om att ni vill höra om min fantastiska helg, men ni kan ta det lugnt. Det kommer!
Den har varit så förbaskat trevlig så jag bjuder på den.
Serverad på ett silverfat, voila!

Fredagen spenderades första delen i huset. Det börja faktiskt ta sig, är egentligen på väg in dit nu, men bakfyllan från den nyktra kvällen vill inte riktigt ge med sig så jag väntar liiite till.
När jag hämtat de två yngre generationerna plus kompis vid skolan, puttade jag ut dem ur bilen för att färdas mot nya mål.

Jag körde snabbt och effektivt och kom fram lagom till kaffet som jag inte dricker. Men lika glad var jag för de!

På kvällen kurade jag upp mig i soffan med dippa och grönsaker samt smöriga popcorn. Fick sedan besök av grannen och systern till ägaren av lilla huset. Och vi drack glögg ( första gången för mig!!) och pratade lite och tittade på Idol.
Fredagskvällen vart med andra ord gjord!

Lördag= sovmorgon för något ordinära människor. Och det lär det inte finnas i Norrland har jag märkt, de är istället extra ordinära och total skiter i sovmorgonen. Ni hör mig ofta whina om det här med att sova, men saken i sig har varit min bästis i 19 år, jag lär inte ge upp, eller åtminstone inte sluta gnälla om det, för gnällandet har hängt med ungefär lika länge!!

Korven inhandlades på Coop och sen badade vi mors skor i skogen på visning av skogsmaskiner, bjöds även här på glögg. Men jag ansåg att den mest var till för att värma mina händer. När den sedan var lagom kall fick den drickas upp, Och mina händer intog frysposition igen.

Resten av dagen spenderades med att värma upp mina tår, med det gick ganska bra och fort. Med diverse olika metoder.


Himlen öppnade sig och så gjorde mina ögon och jag insåg att en hemfärd hade varit på sin plats. Efter ungefär en halv minut i bilen blidde regnet till snö och jag skrattade som ett barn på julafton.

Himma intogs mina festblåsa och efter ett par stopp längs vägen drog bilen mot Österslöv för julbord med gruskornen i maskinerna.
Åh herre gud så mycket gott. På silbordet frestades jag enbart av äggen även om remoulad sillen såg lite smaskig ut.

Vid nästa bord fanns alla godsaker som hör julen till och några till! Det marinerade vildsvinet blev en stor favorit och även om jag nu insett att älg är väldigt gott hlppade jag över hjärtat som låg och dunkade på fatet.
Knaprade istället på revben! och en massa lax! lax lax lax i stora lass lass lass!

Sen pratades det en massa strunt resten av kvällen, så kort och gott vart den lyckad!


Nu ska jag kanske slänga ihop ett fint personligt brev som jag kan skicka till nästa jobbansökan. Hoppas som alltid att jag får detta jobb, men jag tycker verkligen det är jobbigt att skriva ett personligt brev!! Sitta där och skriva bra saker om sig själv...

Kanske bäst att måla en bräda eller femtio i huset istället?

Mitt finaste snus Alva hade gjort sin plikt och lagt upp lite bilder i helgen också, Jag är så stolt över dig! <3

*TjingTjing*
Kommentarer
Postat av: Alva

Visst är jag duktig! hahaha. Puss på dig!

2011-12-04 12:45:29
URL: http://healthylifeofalva.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: