it's a bad, bad, bad, bad world

Min fantasi på rubriker tog slut så jag kör på nästa avsnitt av förhäxad. Har betat av 2, eller 3 (?) nu ikväll. Tillsammans med en utsökt måltid!
Svensk mat är underskattad ska ni veta, era små svennar där himma!
Jag begav mig som skrevet till köket där jag och datorn intog vår sedvanliga plats.
Då alla möbler inte infunnit sig ännu blir ljudet himla grant så jag och Veronica Maggio sjöng ett par bitar ihop, högt och fint och två stämmigt på vissa plan. Lite footloose blev det också och jag rockade runt bland grytorna som jag aldrig gjort annat.
Soffan, soffbordet och soptunnan gjorde mig sällskap.
Ingenting, ingenting i min kalender idag 
Inga vänner kvar 
26 bor i andra hand och har inge kul borde ta mig ut 
stackars mig (stackars mig) ingen bryr sig om lilla jag 
jag vill höra någon säga mig (säga mig) 
att imorn blir en bättre dag 
oooh
Gillar den nya hyllan de byggt, och den nya dörren.

Lördagkväll, sitter ensam på en öde perrong 
nynnar samma sång 
minus sju 
röker fyra cigaretter i rad, inget gör mig glad 
stackars mig (stackars mig) för ingen bryr sig om lilla jag 
orkar inte längre vänta på (stackars mig) 
att imorn blir en bättre dag 
oooh



Ja där svirrade jag runt som om jag var född i köket, vilket jag absolut inte är, och det är inte min mor heller. Kan ju skylla lite på arvsanlagen där ja. Även om hon kan knåpa ihop betydligt fler rätter än jag utan att kolla i kokboken varannan sekund.
Ni kanske också lägger märke till utgångsdatumet på biffarna. Jag gjorde och siktade därför på att äta fort.
När maten sedan låg på talriken och jag var rörd till tårar över min prestationsförmåga tog jag en bricka och bar med den till rummet för att sedan gå tillbaka och hämta min dator. För att sedan komma på att jag lagt resterande cola i kylen på kylning och gå och hämta den. -Smidigt sickan
Inget fint upplägg och ketshupen är inte fint utsprutad, bara ren pure god mat. Första gafflen med makisar och ketshup var heaven vill jag lova! Samtidigt blev jag sugen på stuvade makisar, så har ni recipept på det bring it on!

Jag blev dock snabbt varse om det lite annorlunda ljudet som frambringas när man blandar ketshupen med makaronerna. Så jag gjorde lilla Sanni minen och skakade lät på rumpan och fortsatte trycka i mig maten.
För er som antecknar så har jag fått levnadstecken från Fia, målat mina naglar i mustard och pratar lite planer med Alvis.
Nu ska jag städa upp topsarna med gammalt nagellack och sedan krypa ner under täcket och kolla på charmed
Snart kommer familjen och mina kids!
*TjingTjing*
Kommentarer
Postat av: Mormor

Stuvade makaroner, 2 port

koka upp 2 dl vatten + lite buljong häll i 2 dl makaroner och koka utan lock 2/3 av tiden som står på paketen.

Häll av det vatten som inte tagits upp av makaronerna.

Häll på ca 3 dl mjölk och rör om och koka upp.

se noga till att det inte bränner vid. Låt därefter stå från plattan att svälla en stund. Smaka när makaronerna känns lagom mjuka. Smaka av med lite smör, salt o peppar.

Lycka till MM

2011-08-28 11:08:33
Postat av: Mormor

Ytterligare ett inlägg om stuvningen när jag tittat noga på bilden. DET FUNGERAR SÄKERT INTE MED SNABBMAKARONER!

2011-08-29 09:41:38
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: