Fleet street

Herre gud jag kommer smälta bort!
Dagen so far har återigen varit mycket bra. Kidsen var riktigt snälla i morse inget gnällande alls när det var dags att klä på sig.
När jag vaknada ( läs: en minut innan klockan ringde) så vräkte det ner ute, verkligen spöregnade. Så jag började spåna på att handla hem lite gott och titta på film och mysa hela dagen. Men det vädret gick snabbt över. och det är jag fakiskt glad över.
NU är det nästan molnfritt och 30 grader( minst) ute! Hujeda mig!
När jag kom hem slängde jag in lite tvätt innan jag tog tunnelbanan till Chancery road. Sen gick jag till Fleet street :)
Här har vi Gringotts.  Det spelades in där inne.
Vaddå Hogwarts vibbar?!?!
Dock var det bara The royal Courts of Justice ;)
Fleet street är tydligen mest känt för att det var på denna gatan alla tidningar låg.
Sen gick jag in på Wasabi och åt middag, Sushi. Åh så gott det var!

St. Pauls

Ja sen går jag vidare och plötsligt ser jag nedåt, och mycket möjligt att ni inte ser det på bilden men jag såg, Så med ett glatt flin i ansitket gick jag ner mot vattnet för där var:
The Milenium bridge!
Äkta Harry Potter fäns förstår ;)
Ja sen fortsatte jag gå på andra sidan av bron, då jag på lång håll kunde skymta Tower Bridge, och mina fötter längade så efter att få vila sig lite på den fina gräsmattan där :)
Helt plötsligt går jag förbi The Globe theatre
Fina grejor!
Riktigt mysigt att gå där längs strandkanten.
dock vet jag inte riktigt vart på normalskalan det hamnar att hitta ett pirat skepp mitt i alltihopa!?!
Sen var jag framme, överraskande nog visade det sig att det inte bara var jag som fått för mig att vila där. Det var ett par andra också;)
Var inne i en bokaffär på Fleet street också. Letar efter en bra Sherlock Holmes bok. Kommer till Crime hyllan, gött tänker jag. Men vad fan får mina ögon beskåda?!?!
Henning Mankell, Marin Beck, Liza Marklund, Camilla Läckberg.
WFT!

Och nästan slutligen, HUR hur?!Har arkitekten tänk här?!
??????

NU ska jag göra mat och kolla på repmånad igen, som jag visserligen kollade på igår, MEN efterseom den lätt är en av de bästa filmerna i svensk filmhistoria. Så dör jag absolut inte av att se den ett par gånger till ;)
Låg verkligen och tjöt av skratt igårikväll.
Nej nu mat!
*TjingTjing*

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: