Bank holiday!

Redan igår syntes det att denna måndagen skulle bli annorlunda. Pubarna som annars bara har ett 20 tal gäster en söndagskväll var överfulla och tjejerna gick med klackar upp till taken och killarna med skjortorna uppknäppta. Lediga dagar is the shit

Om man nu vill ha det så....
MM  jag blev också lite konfundersam när jag läste och koka utan lock 2/3 av tiden då de bara ska koka i 3 minuter ;)
Jag öppnade mina tunga ögonlock vid tio i tio och kröp ur sängen och in i duschen. Sen gled jag in i min nya skjorta och mina gröna byxor, tog bussen till Clapham Common för att inhandla frukost, men det sket sig då 8/10 affärer var stängda där. Så det blev en macka från Sainsbury's och sedan hoppade jag på min vän 88'an och åkte mot centrum.
Där knallade jag runt och kom till sist till en av mina favorit affärer, Clinton Cards. Gick in och lät näsan fyllas av de goa pappers lukten och gick sen ner för att kolla efter present papper till kidsens presenter.
Massa olika papper att välja mellan . Och jag känner att heaven är nära när jag går där och väljer. Bland raderna som hade fått Cubus i kristianstad att verka som en pytte affär.
Hittade vad jag sökte och tänkte sedan att spöka ut paket blir nog kul!
Går mot Wasabi, men upptäcker att H&M ligger innan och smiter in där, och hittar givetvis både det ena och det andra!
Så shopping och sen blev det några firrar. Varför har vi inte detta i Sverige?? Smidigt, gott och nyttigt! Kanske man borde gifta sig med en Japanes så man kan få recipepten dra hem och öppna Wasabi på västra smalgatan?! Hela Najsum skulle spendera sina middagar där. Jag kan se det framför mig. När bönderna kommer in med sina trä tofflor och sätter sig och börja krega med pinnarna. HAHAHA
Tillbaka till verkligheten och jag reser mig från min bänk på Soho Square och går mot Oxfrod Street igen.
Stört gillar detta trädet. Helt ljust när allt annat är rätt mörkt och grått i Soho.
Så går jag då på den lilla gatan upp till Oxford street där det ligger ett par olika indiska restauranger ( tror jag det är) det sitter en lagom tjock gubbe och flåsar utanför ena. Och jag som är artig och glad och väluppfostrad och från Sverige ler lite när jag går förbi men tittar inte direkt på honom. Förrens han säger "Hey Baby"
Då utvidgades mina ögon och jag rynkar på näsan och spurtade vidare illa kvickt.
Sen blev det bussen hem.
Och jag hade planerat en fin stund mellan moi och förhäxad. Så har det inte blivit ännu.
Uatn istället har jag skypat med mor och delat ut plastpåsar till kidsen.
Blev några bilder på dem också, men de sparar jag till ikväll. Om det blir något roligt inlägg då dvs.
Här kommer dock en bild på den ena
En rysligt snygg kofta från H&M , Och bara för att jämna ut det får ni en bild på det andra också!
tre linnen.. Så uppthetsande var det!
Nu ska jag gotta mig i chips och förhäxad och längta efter kvällsmaten, jag hoppas kommer!
*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: