Du gaar alri säl....

Ja dagen har bestått av FOTBOLL. Jag tackar inte nej.
Peter var inbjuden av enkla elbolag och fick ta med sig en gäst ( Läs: jag hotade med att flytta hemifrån om han inte bjöd mig...)

 Dagen innan matchen ringde ett annat grus företag och undrade om han ville åka med dom.

Så vid ett var vi där och gick in i klubbstugan, Där åt vi Buffé från Sölvesborgs golfkrog. Mycket gott!
Sen var det  FÖRELÄSNING. 
Lars-Åke Lagrell, Svenska Fotbollsförbundets ordförande
"Svensk fotbolls utmaningar och möjligheter"
Per-Ola Johansson, Blekinge Fotbollförbunds ordförande
"Fotbollens utvecklingsfrågor i Blekinge"
Dom sa mycket kloka saker! ( ja det var lite förvånande...)


Ja sen var det då match start!!
Malmö hängde inte riktigt med och man undrade om det verkligen var så här som allsvens fotboll skulle spelas av ett så pass bra lag.
Men så kom 1-0 av MJÄLLBY!!! det gjordes av El Kabir som också gjorde  2-0  och innan första halvlek blåstes av var det 3-0 till ett taggat Mjällby. Tredje målet gjordes av David löken Löfqvist
Ja det var nog bara de 1200 från mff som gick och var lite sura... hähä
under första halvlek gick en av mina naglar, under andra rök andra ( Why god why! när jag för en jävla gångs skull inte bet av skiten så klappar jag av den!!)
 Jag antar att ni verkligen ville se en bild på mina naglar... Jag har lyckats byta såll svetsa och göra en hel massa andra saker med denna hand ( tänk inte för mycket nu) och de har inte gått av, nu givtvis går dom av.....

Ja andra halvlek fick fart  och Malmö spelade bra och snabbt. och fick till de flestas besvikenhet in 2 snabba mål
3-2 i ställningarna nu.

Mjällby hade två fin fina chanser... men det gick inte riktigt i 91 minuter kommer dock det sista målet av Daniel Niklasson
4-2 till Mjällby och det var så matchen slutade.

Mycket nöjda =)

P: jag ska ta mig en korv

H: jag vill inte ha
P: vad vill du ha då?
H: en halsduk (A)

Så vi gick inom shopen och kom ut med två fina halsdukar.
Senare på väg hem blev Peter smått lycklig när jag visade att det stod Sillastrybarna      du gaar alri säl på ena sidan. på andra sidan står det Mjällby AIF

När matchen sedan var slut så rullade Jämses grävmaskin in på planen för att kötta sönder den så att dom kan börja göra vid den. Det ska ner värme slingor mm.

Så Peter drog med mig ut på plan där folk fick köpa tuvar av planen för 100 kr.
Så han fick snacka med sina polare.
Haha så söta dom var i sina kepsar och sin lilla flagga ;)

Ja sedan blev det handlande av kladd till de övriga som satt å såg på matchen på TV.
Så åt vi lite och nu sitter man här.... YIPPIE
 glöm inte deras fina hemsida
www.maif.se !!


Man får väl se om det händer något roligt. två jäkla dagar sedan man gick forsarundan nu.... :(
Jag har nog blivit forsamissbrukare... usch

Zumba i tivoliparken i morgon (Y)

*TjingTjing*

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: