Tandådalen med mammis!

Nu har liftarna stäng (Läs: kl 16.00)  Jag och Mamma har varit hemma i drygt en halvtimme. Vi har spenderat dagen på diverse restauranger och fik... Eller jag menar i diverse pister i Tandådalen.
I morse när pojkarna drog till Trollskogen.. ja IGEN så tog vi liften bort till Tandådalen för att färska upp minnet, då vi var där för 7 år sedan.
tre liftar och sedan är man i Tandådalen!
Vy från sittliften i Tandådalen, inte så dimmigt idag :)
Om ni har sett de bilder på tandådalen så ser man en stor backe i mitten den heter Stora backen, och är svart, alltså svår.  underbar backe tyckte jag.. inte mamma..
 Sedan blev det Lunch på Värdshuset. Spagetti Bolognes. MUMS
tre åk senare minst... var det dags för fika i en liten stuga vid namn Järnet. Morotskaka med riven vit choklad, med latte och Cola till det yummie.
 Lutningen i slutet på den svarta backen jag fick med mamma i :) "x antal gånger kan du ju skriva också dit smack!!!" Citat läs: Mamma
meee in the Tandådalen
 När vi sedan skulle hem tog vi långliftarna upp för att åka de underbara långbackarna hem. Så slipper man åka myrliften! Skönt. Jag skulle då hitta ut till backen längst ut för den var finast.. Kom liiiiiite för långt ut och hamnade offpist. hoho en mindre glad mamma stakade efter när jag sedan lotsade ut oss på rätt spår. backen ner var underbart fin, snäva svängar och tjockt med opistad snö!
Jag har dock insett att det bara är jag som gillar det i min familj, Vet inte hur dom vill att backarna ska vara.. men den ska inte vara isig, som jag vill det ska inte vara pudersnö, som jag vill. Synd bara att de flesta backarna som vi åker e sådana :P

*TjingTjing*

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: