Fan ta mjölkpaketen, vaddå bättre dag med frukost?!?

" Jag kan garantera att det blir jobbig ibland. Jag kan garantera att en av oss, eller båda, kommer att vilja sticka nån gång. Men jag kan även garantera, att om jag inte ber dig att bli min så kommer jag att ångra det hela livet. För innerst inne vet jag att du är den enda jag vill ha."

Ja jag kollar Runaway Bride.... Underbar film tycker jag trots att folk runt omkring mig inte gillar den! :O
Idag har varit en rysligt dålig dag. I morgon tänker jag vägra skolan! Jag tänker sitta hemma eller åka med till grustaget och göra något åt snön, någon som har en JÄTTE STOR brandsprutare?? Så kan man montera det framför tågen, om nu lite snö förstör så mycket...
Det började med att jag i morse vaknar med riktigt ont i huvud och hals, så jag äter frukost och en ipren. kl 06.00 gör jag mig redo, i vanliga fall så brukar jag gå 10 över, men då snön pryder vägarna så fint tänker jag att  det kommer ta sin lilla tid att pulsa fram. Så jag tar mig fram, fryser inte men, ändå! Jag väntar och väntar och väntar.
buss linje 561 olofström-> bromölla
06.25
06.40
När klockan är 06.45 och inga bussar har kommit, ska jag precis ta upp telefonen och ringa Peter för att fråga om jag kan åka med honom under dagen så två bussar (som vanligt på ett fint jävla led!!) Hur jävla irriterande är inte det?!?!?!?!?!
Så jag hoppar på. vi anländer till bromölla, då har jag hört busschauffören HELA vägen dit klaga på att dom som ska sköta vägen inte gör det ordentlig och han får givetvis medhåll från de runt om. MEN JÄVLA NÖT det är väl för fan inte deras fel att du inte lärt dig klockan pucko! Vägarna var fullt körbara. Han sa också att han körde 3 minuter före den som ska gå tjugo i. ÖHHHH kära äckliga fula du, klart som fan du e sen om du kör 3 minuter före, du ska vara 20 minuter före!
Så 5 över 7 är vi i Bromölla, tåget var för senat till kvart över 7 SURPRISE!!!! Så jag han med det. Jag och Hanna HL tog sedan österäng bussen 07.28 till Österäng och var framme tjugo i 8. precis som vanligt. Så idag tog det bara 1 timme och 40 minuter att ta sig till skolan.
Vägen hem var precis lika kul. Det står inte någonstans att mitt tåg ska vara försenat dock står det alla alla andra e försenade och dom ropar chockerande ut att de andra är. när kl är tjugo i 1 (läs: tåget ska komma in 12.37) ropar dom ut att tåget mot karlskrona är försenat men beräknas inkomma 12.45.   12.50 rullar tåget in och av någon jävla anledning som jag ALDRIG  kommer att förstå kör inte tåget, nej det står kvar i k stad tills klockan blir 13.00 Då ska tåget vara i Bromölla. kvart över anländer vi och jag ser bussen köra iväg, nu är tårarna nära. Ska man behöva sitta i Sveriges tråkigaste stad i en hel timme. Skulle inte tro de du!
Men tji fick jag, Peter ( min räddare i nöden) kunde inte göra något så jag fick sitta där go och gla. haha jag lovar hade jag tittat på någon hade den dött!

Sen 14.10 då bussen ÄNTLIGEN anländer tror ni inte han står kvar till kvart över, " ja jag vet ju att tågen är sena så vi väntar i några minuter ifall det kommer.." SKA DU HA STRYK DIN JÄVEL!!
åååh nej vilken dålig dag detta ha varit, nu ska jag se färdigt på Runaway Bride Ja det e böl scenerna kvar ;)

Detta är vad jag ger skånetrafiken plus tågen i förtidig <3 dag present :
3 vulkan utbrott
4 tsunamisar
10 orkaner
och slutligen femtioelvaflygplan med talibaner!
Ta er i brasan!!


*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: