Sverige vs Ryssland HALVLEK

Ja då var det halvlek och jag tänkte bjuda på en kort resumé!
Thomas Dennerby sa före matchen att dom skulle spela lugnt och metodiskt men med högt tempo. Och jag tycker dom lyckades utmärkt med det
Efter 4 minuter och 15 sekunder nickar Charlotte Rohlin in 1-0 till Sverige
Och inte långt senare var det dags igen, denna gång för Lisa Dahlkvist, som smäller till en boll rätt i mål.
Men ack så fel vi hade, när vi ser målet från andra vinklar ser vi att Viktoria Svensson är på bollen och ändrar riktning helt, vilket resulterade 2-0 till Sverige.    Och det är de resultatet vi har efter första halvlek.

Sverige har inte haft det lätt i öppningsmatchen i tidigare mästerskap. Men detta är ju en klar drömstart.
Thomas Dennerby säger just nu på TV att det var en bra start men det är 45 minuter kvar!
Han kan inte lova att dom vinner men det ser bra ut!

Rysslands svaghet var att ställa om från anfall till försvar snabbt, och det tycker jag man har sett lite av.
Något jag alltid tittar på är om dom sjunger national sången. I Ryssland sjöng alla, och i Sverige var det en som inte sjöng, men jag är väldigt säker på att hon är en av dom nya, och var säkert super nervös Hallå JAG var nervös!!

Kommentatorerna Malin och Pia Sundhage gissade båda på 2-0 Men jag tror och hoppas på att det blir fler mål.
För Sverige då! ;)

NU börjar snart andra halvlek Lycka till Sverige!



*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: