ÅKHEJ!

Helgen har spenderats med underbart folk på en av denna jords underbaraste platser nämligen:
Åkersberg<3

Det var då återträff för dom som konfirmerat sig där de senaste fem åren, jag konfirmerades där 2007, alltså mitt andra år nu, men jag var inte där förra, alltså var detta mitt första ÅKHEJ.

Jag. Hanna, Lisa, Sara och Joel tog tåget från Bromölla kl 9 lördag morgon ( från fredag till lördag hade jag sovit 7,5h)  vi var där runt tio och var då de första sen anlände resten runt 11 då det började.

PÅ kvällen så hade vi Singstar/ disco kväll i Karlskrona vilket uppskattades!

Sistan natten på Åkersberg sover sällan någon, och så blev det nu också fast det var ju bara en natt;)
Jag, Sara, Marcus, Joel, Erik och Oscar satt uppe. VI hade såååå kul!
Vi tände rökelse ( som luktade för jävligt rent ut sagt) Oscar och Marcus gjorde egen läsk(?) Av:
Bubbelvatten
Sötningsmedel ( det heter ngt spec, på s men kommer inte på vad ;)
x antal sockerbitar
tepåsar
och rökelse

Första gången smakade det bra, men andra gången gjorde det de inte.

vid tre blev bio rummet ledigt då gick vi in där och fick till vår stora glädje se att där fans det 5 madrasser.
underkvällen gjordes så mycket, kan inte skriva detaljerat om allt för det skulle bli för mycket.
i punktordning gjorde vi:
Ritade på whitebord tavlan(orna)
(Marcus) ritade på Joel som sommnat
Hade skrattanfall åt Joel som slog sig själv i sömnen när man kittlade honom och skrek JORDBÄVNING och KATT
(misstänker att det var din katt sara;)
Jag och Marcus ritade på varandra.
Marcus ritade en sexställning som på något sätt tre stolar kommit i.
Jag var fruktansvärt bestämd på att vi skulle klara av att dygna.
Det var vääldigt segt mellan 2 och 3, sen gick det lättare Joel och Erik misslyckades, men vi skulle klara det.
de flesta av oss hade gått upp kl 7 så det var vårt mål.
lite över sex börjar de andra se trötta ut, sara och Oscar klarade sig och jag gjorde allt jag kunde med min sabbade röst för att få Marcus att hålla sig vaken, det gick rätt bra, med lite rökelse ( inte tänd!) upp i näsan mm.
fem över 7 så gick Erik och Marcus upp och la sig för att få sova en timme.
5 över sju somande jag sara och Oscar till,( tror vi minns inget annat:S)
tjugo över 7 vaknade vi gick och duschade och var klara tills ledarna kom. vi sov alltså en kvart!

NI ska veta att Dagarna på Åkersberg är fyllda av massor med saker, man gör saker hela tiden! inte ens på rasterna får man vila , så ni kan ju gissa om vi var trötta!

Sara åkte sedan hem vid tolv eftersom hon skulle jobba, Grattis! du höll dig vaken hela vägen!

Vi hade gudstjänsten kvar som gick väldigt bra, sångerna är så otroligt bra där!
försökte göra överstämman vilket inte gick jätte bra, återigen det SUGER  att vara på Åkersberg utan röst!!
PÅ helig fick jag med mig Markus och Thomas till den andra stämman iaf och Thomas gjorde bra försök på  må din väg och möt mig nu som den jag är.

i väntan på tåget så han Joel med att Moona för ett gäng som enligt honom var sååå coola och var fulla på pucko.
Något som vi andra tyckte var väldigt roande!.

Ja sen åkte vi hem, jag Hanna, Marcus och Joel.

Jag har aldrig varit så trött i hela mitt liv!

Men det är också något som jag älskar
 
Åkersberg är så mycket mer än bara ett läger för ungdomar, man hittar sig själv, man får leva med olika personer i en hel månad, och man gör så mycket kul!
Det är inget läger för super kristna, vi pratade inte så ofta om gud, vi pratade om andra saker, men han är ju med oss eller hur?!
och Åkersberg är ju också ett läger för utvecklingsstörda , men dessa personer är några av de underbaraste människor jag träffat, dom är speciella på sitt sätt. Jag tyckte det ländes jobbigt att vi skulle leva med sådana ( fult ord att använda) när jag skulle dit, men det var dom man saknade som mest nästan när man sedan åkte därifrån, för de andra kompisarna kan man ju träffa! dessa personer träffar man bara på de återträffar lägret anordnar, om ens då!
Och det är så kul att se hur goda även de "tuffa" människorna kan vara, hur kul dom också tycker det är, att få vara med och leva med dem.

En sjukdom ska inte få hindra någon!
Dom är så duktiga, dom kan också saker. MAn man dömer dom.
Man blir bedömda efter pärmarna precis som resten inte fans
Men det som öppnar sig där inuti är värt sin vikt i gul.

Åkersberg

Möt mig nu som den jag är
håll mitt hjärta nära dig
gör mig till den jag ska bli
och lev i mig


*TjingTjing*
Kommentarer
Postat av: Marina

gud villken fin text!

var kommer de sista snutten ifrån?<3

2009-05-15 18:53:14
URL: http://ironic.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: